Vandtætningsmembran til udendørs brug

Diske
Diske
Postnr:
Diske Diske
Hej

Er der nogen som ved hvor man kan få en vændtætningsmembran til udendørs brug. Skal kun bruge ½ m2 (det er til en flammingoplade under en dør i forbindelse med facadeisolering)

Har kikket på LIP VS 20, som ikke kan benyttes.

Pft.
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Vandtætningsmembraner kan være mange ting.

Prøv at forklare lidt nærmere om din "flammingoplade under en dør i forbindelse med facadeisolering" løsning. :o)

Diske
Diske
Postnr:
Diske Diske
Skal prøve

Har fået foretaget facadeisolering med mineraluld. Det er blødt, hvorfor der sluttes af med en hård flammingoplade, hvorpå døren skal hvile. Pladen gøres fast med noget klæber mod isolering, som også virker som membran, men for at være sikker på der ikke kommer noget vand ned mellem plade og mur, vil jeg give det en vandtæt membran.

Der sluttes af med en klinke, og fugen her bør sikre, at der ikke trænger vand ind, men som nævnt, for at være helt sikker, vil jeg påføre en membran, hvis jeg kan finde den
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Jaså.

Under døren er der noget murværk eller lign. hvorpå du klæber en "hård" flamingoplade!
Klæberen danner en vandtæt membran imellem mur og flamingo?

Men det er vel ikke der der skal være tæt?
Derimod sjkal der være tæt mellem flamingopladen og den klinke som du fastgør til flamingopladen?
Men hvordan fastgør man en klinke til en "hård flamingoplade".
Og er klinken lige så stor som flamingopladen? Næppe!

Forestiller du dig noget papagtigt noget. Som klæbes til flamingoen?
Der må findes en standardløsning et sted! Og jeg tror at der skal fastgøres en plade af en slags. I dørens bredde og passende højde. Og der skal afsluttes med en fuge rundt langs kanterne af samme plade.

En svær en denne tråd! :o)
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Facadeisolering
    Lav-Hus
  2. r
    Lav-Hus
  3. Facadeisolering
    Lav-Hus
  4. 20mm flamingoplade som bærende undergulv?
    Lav-Hus
  5. facadeisolering
    Lav-Hus