Renovering - Rækkefølge?

Diezel
Diezel
Postnr: 2500
Diezel Diezel
Renovering - Rækkefølge?

Hej. Jeg er ny på siden og håber at jeg kan få nogle gode råd og tips
Mig og min kone har fået købt en ny lejlighed på 3½ værelser, 77 kvm. og her skal vi have udført følgende:

1. Gamle køkken skal nedtages og smides ud
2. Nyt køkken skal monteres + hvidevarer
3. Maling i alle værelser
4. Nyt toilet
5. Fliser på badeværelser (Der noget lignende marmor lige nu?)
7. Nyt badeværelse 
8. m.m

Men hvilken række følge ville være bedst og udføre dette i? Skal vi først nedtage alle de ting vi ikke vil bruge også male over det hele? Derefter slibe gulve og lakere?

// www.my1337.com //

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Det er jo meget individuelt hvad man "føler for"

Men det er jo helt afgørende arbejdet skal udføres primært af håndværkere eller som GDS-arbejde.

Start med at fortælle det!!!

Men som jeg læser det så er der 3 opgaver.
1. Nyt køkken
2. Nyt badeværelse, (næsten)
3. Malerarbejde i øvrige rum.

Men enhver byggeopgave kræver strategisk planlægning! :o)

Skal I f.eks. bo i lejligheden medens den opdateres?
Er det GDS-arbejde vil det tage lang tid - en skilsmisse vil være faretruende nær - så der skal være plads til både opbevaring af materialer og samliv. :o)
Umiddelbart vil man normalt starte med de arbejder der ligger længst inde i lejligheden - og arbejde sig baglæns ud. For at undgå skader på de nye overflader. Altså evt. køkkenet først, dernæst bad og sluttelig malerarbejdet på hele lejligheden.
Fortdi der ikke er meget malerarbejde i hverken bad eller køkken så kunne I alternativt først lave malerarbejde i i hele lejligheden, excl. bad og køkken naturligvis. (Fordi så "var de rum færdige" således at I rent psykologisk ikke "bor på en byggeplads", men "er godt på vej" med det hele projekt).

Men som sagt, mangt et parforhold er røget sig en tur "på ombygningskontoen". Rent faktisk kan man jo bare flytte ind i en lejlighed, hvidte lofterne og feje gulvene. Og iøvrigt tage den i brug. Lejligheden.
Alt andet er selviscenesættelse. Husk det! :o)
Diezel
Diezel
Postnr: 2500
Diezel Diezel
Lige nu bor vi et andet sted og vi har til August 2012. Plads mangel og et sted at bo er intet problem.

Glemte at nævne gulvslibning + lakering

// www.my1337.com //

MiKmo08
MiKmo08
Postnr: 5700
MiKmo08 MiKmo08
Jeg ville gøre det i denne rækkefølge. med det forbehold at i ikke skal bo i lejligheden mens opbygningen står på.
1. Gamle køkken skal nedtages og smides ud
2. nedrivning af fliser på toilet og evt i køkken.
3. ordne badeværelse(det hele)
4. total rengøring af lejlighed.
5. Mal hele lejligheden også køkken.
6. gulvslipning
7. montering af køkken og hvidvare.

Evt byt om på 5 og 6, hvis ellers du kan styre at male uden at plette.
Vil du være med? Log ind for at svare.