Maling af klaver

Hej

Jeg har for et halvt års tid siden købt et gammelt klaver over gul og gratis. Nu har jeg besluttet mig for at "shine" det lidt op i form af en gang maling, men jeg har simpelthen ingen ide om hvor man starter.
Skal lakken slibes af først. skal man bejse efterfølgende? hvilken slags maling giver det bedste resultat? jeg kunne godt tænke mit af få et flot blankt klaver-look-lignende resultat, men hvordan opnås det? er det en speciel maling der skal benyttes eller er det en efterlakering?

Jeg håber at nogen har erfaring med dette og at nogen kan hjælpe

På Forhånd Tak

"Folk der keder sig har enten for meget fritid eller for lidt fantasi"

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at lægge billedet af klaveret ind i tråden.!
så for du nok svaret hvordan klaveret bliver blank
og flot.
Ja først skal al den gamle lak af, helt ned til træet. Og det skal gøres med forsigtighed og en rystepudser.
Så skal det efterfølgende have mange lag fortyndet lakmaling, mindst 8 lag med håndslibning mellem hvert lag med meget fint sandpapir. Endelig skal det så have tre lag klar lak også fortyndet med mellem slibninger.
Du kan godt regne med at det vil tage dig mindst 3 uger. For hvert lag skal tørre i et døgn.
Både maling og lak skal trækkes på i lange strøg med meget gode pensler. Aller helst mårhårs pensler, de er perfekte til at larkere med, men skal altså renses hvergang du har brugt dem.

Og det er altså ikke noget du kan stå i din beboelse og lave, det er rigtigt kradse sager.
Prøv med pianolak.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også