Papirstrimmel i spartling af gipspladesamling

Lauhansen
Lauhansen
Postnr: 8700
Lauhansen Lauhansen
Hejhej.
Nu har jeg spartlet en masse samlinger, og halvdelen der buler den sk... papirstrimmel ud.
har ufatteligt svært ved at få den til at hæfte ordenligt i det første lag spartlemasse.
Har I nogle tips til hvordan jeg kan sikre den strimmel blir ordenlig ???
Nu kan jeg så starte forfra ØVØV
Når ik at blir færdig til jul som jeg lovede konen
 The day you quit is the day you lose.
Orla Nautrup
Orla Nautrup
Postnr: 7870
Orla Nautrup Orla Nautrup
Du skal i hvert fald ikke gøre som mig, sidste gang jeg spartlede lofter, og der var ca 1½ m papirstrimmel der ikke sad ordentligt, hvorefter jeg bare fjernede det (havde også travlt), og det resulterede i, at den eneste revne jeg har i loftet, er ca. 1½ m lang og jeg ved jo godt hvorfor!!!! :-(

Er det den rigtige spartelmasse du bruger??
Orla Nautrup
Orla Nautrup
Postnr: 7870
Orla Nautrup Orla Nautrup
Du skal i hvert fald ikke gøre som mig, sidste gang jeg spartlede lofter, og der var ca 1½ m papirstrimmel der ikke sad ordentligt, hvorefter jeg bare fjernede det (havde også travlt), og det resulterede i, at den eneste revne jeg har i loftet, er ca. 1½ m lang og jeg ved jo godt hvorfor!!!! :-(

Er det den rigtige spartelmasse du bruger??
Lauhansen
Lauhansen
Lauhansen Lauhansen
Bruger samme spartelmassen som sidst da jeg lavede ny stue.
Når det er en skillevæg inde i huset, gips skruet på original ceporex væg, er det så nødvendigt med den papirstrimmel ?
jenshøj
jenshøj
Postnr: 4800
jenshøj jenshøj
Bruger du nok spartelmasse til første lag? Hellere lidt for meget end for lidt. Hvis der er for meget, når du stryger strimlen i, kan du presse det ud med din spartel. Men ellers kan problemet være, at den spartelmasse du bruger, ikke fugter strimlen nok.
Lauhansen
Lauhansen
Lauhansen Lauhansen
Måske man ku spray strimlen med lidt vand inden jeg trykker den i spartelmassen ?
Synes jeg bruger rigeligt i første lag !
jenshøj
jenshøj
Postnr: 4800
jenshøj jenshøj
Hvordan trykker du den fast? Sæt den først løst fast, hvor du bare trykker den let med fingrerne. Og stryg så med en spartel fra midten og ud mod enderne. Gerne et par gange.
Naveren
Naveren
Postnr: 5000
Naveren Naveren
husk og læg papirstrimmelen i vand, så den er fugtig nok inden du stryger den på.
http://www.lyrk.dk
Vil du være med? Log ind for at svare.