tilslutning af vestfrost fc 6692 komfur.

Står og skal til at tilslutte mit nye komfur, men har et spørgsmål til hvordan jeg skal gøre det. Jeg er klar over at jeg skal afmontere den gamle dåse på ledningen men hvordan ledningerne skal tilsluttes komfuret er jeg lidt i tvivl om. Jeg har vedhæftet et par billeder af det gamle stik og af tilslutningsmulighederne på komfuret. Håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak.



 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke noget du må rode med selv, du skal have en autoriseret elindstaltør til at lave det.
Det tror jeg ikke du skal regne med at få, vi må nemlig ikke opforder til ulovligheder her på LDS. du har vist glemt at læse relementet  for brug af LDS.
Og det du er igang med der er rimeligt ulovligt.
Hvis du har en 16A stikkontakt som tilslutning, skal du bruge den midterste tilslutningsmulughed (3F0J). Du forbinder med et et 5X1,5 mm2 ledning. Forbindelserene er som følger: Lyseblå til nul, grøn/gul til jord/PE og resten til L1, L2 og L3. Husk at i stikproppen er nullen den klemme yderst til venstre.

fase
Det kan du ikke være bekendt, Fabrin !
Jeg har virkelig fået læst teksten fordi jeg på et tidspunkt lavede den samme ting som du lige har gjort  ØV

Hvorfor kan jeg ikke være det bekendt? Er mit svar forkert?

Det må være op til spørgeren at afgøre, om han vil bruge mit svar, og om det er lovligt at lave det selv. Som skrevet i min PM til dig, har jeg set noget, der var meget værre lavet LDS. Spørgsmålet hører absolut til i småtingsafdelingen for ikke lovligt udførte elarbejder. Desuden er brugeren altid selv ansvarlig fo de udførte arbejder. Hvorfor tror du, at der ved hushandler er /bliver indført krav om eleftersyn af den elektriske installation?


 

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis