Håndværksmæssig armod

Køkkenet bliver leveret i morgen fredag og i min uendelige visdom arrangerede jeg mig med en ung murersvend til lige at sætte et par fliser op inden køkkenet bliver monteret.

Lærer murerlærlinge i det hele taget at sætte fliser op nu om dage? - i så fald kan det ikke ses på ovenstående billeder.
Findes der i det hele taget noget som 'faglig stolthed' i murerfaget nu om dage?
Jeg har fundet hammer og mejsel frem.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Køkkenet bliver leveret i morgen fredag og i min... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan god forstå frustationerne over hvor lidt omtanke der er når man bestiller en faglært murer, men det er efter min mening en fejl, at man sætter fliser op inden en bordplade med fast hulkehl monteres, da der ikke er en chance for at skjule unøjagtigheder i vinklen eller langs væggene.
Ligeledes kan jeg ikke forstå at man starter mede ½ flise ned mod bordpladen.
Uglaserede flisekanter mod malede vægge ses ofte flot afslutet med en acrylfuge og så malet ud til glasuren.
@nautrup
Den ca. halve flise passer med en 38mm egetræsbordplade med fast 60 mm hulkehl monteret på bagsiden.
At konsekvent vende glaserede flisekanter forkert kan bestemt IKKE betegnes som "håndværksmæssigt korrekt udført"

I øvrigt kan jeg oplyse, at bemeldte murersvend ikke arbejder i firmaet længere.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Har du fået det lavet om, så du er tilfreds med det?

mvh jens
Jeg har altid syntes at halve fliser var noget mærkeligt noget man helst skulle undgå. Så hellere få de omgivende møbler og andet inventar til at passe.
Skrevet af Naveren på 09 dec 2011 22:23
Min første tanke er umiddelbart om de omtalt udførte opgaver var den billigste af i alt 7 indhentede tilbud ? Min opfattelse af tingene er det modsatte, der findes masser af godt håndværk derude, men folk vil ikke betale en fair pris. Rigtig mange kunder spørger kun ind til prisen, og forventer at få samme service og kvalitet uanset hvor meget de betaler. Ikke dermed sagt at det skal være direkte dyrt at få lavet noget ordenligt, men tingene skal hænge sammen for både kunden og håndværkeren. I sidste ende kan det tit bedst betale sig at bruge den håndværker man har tillid til, og ikke ham der død og pine er den billigste på timeprisen, bruger de billigste materialer, og de nemmeste løsninger. Alle vil have kvalitet og godt håndværk, lige indtil de ser at det koster en lille smule mere.


Desværre hænger pris og kvalitet ikke sammen.

Den eneste måde man kan sikre sig fornuftigt håndværk er gennem netværk.

Jeg er gør-det-selv mand, så når jeg i ny og næ hyre en håndværker, forventer jeg at kvalitetet ligger et niveau højere end mit eget arbejde. Desværre bliver jeg tit skuffet 
Annonce
Den ABSOLUT eneste fordel jeg kan se ved at bruge håndværkere er, at det kan spare en selv for noget tid og arbejde. Men for de fleste herinde er LDS jo netop en "hobby" eller noget man nyder at lave. Jeg synes ikke det er træls at bruge tid på at undersøge hvordan man laver ting på bedst mulige måder og har ikke noget imod at bruge 3 gange så lang tid på at sætte fliser op. Især ikke når det ender ud med at være prima kvalitet.

Jeg får kun håndværkere på det der er nødvendigt, dvs. el og vvs/kloak. Og kun fordi jeg er tvunget til det (arh ok, el er ikke min stærke side).
Undskyld forstyrrelsen, men .... Pilehave ... Kender du oprindelsen af dit navn? Måske fra roskilde?

 

Skrevet af uldal på 01 feb 2012 11:16
Undskyld forstyrrelsen, men .... Pilehave ... Kender du oprindelsen af dit navn? Måske fra roskilde?
Det er kun mit mellemnavn, som jeg har "arvet". Min farmor havde det som mellemnavn og hun er vistnok fra Roskilde-egnen, hun er i hvert tilfælde begravet i Roskilde
Det kommer til at passe fuldstændigt perfekt - overkant hulkehl kommer til at flugte nederste hele flisekant således at jeg har en flise bag hulkehlen og dermed vil kunne tage bordpladen af igen, uden først at skulle banke samtlige fliserne ned .

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Skrevet af KLAMPhugger på 01 feb 2012 11:57
Det kommer til at passe fuldstændigt perfekt - overkant hulkehl kommer til at flugte nederste hele flisekant således at jeg har en flise bag hulkehlen og dermed vil kunne tage bordpladen af igen, uden først at skulle banke samtlige fliserne ned .

Det hjalp lidt på forståelsen

Men det er stadig noget "klyt" han har lavet med de resterende fliser.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også