80 mm. hul i betondæk

Runeakb
Runeakb
Postnr: 2860
Runeakb Runeakb
Det er ikke en lejebolig.

Jeg tror, du læser min skitse forkert. Det er Unidrainet på langs, jeg har skitseret. Kan godt se, det ligner, at rendestenen er i midten, men det er omtrent sådan, Unidrain ser ud, når man kigger ind på langs.

Med hensyn til om jeg kan få plads til fald, unidrain osv. må jeg spørge en VVS'er om.
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Der kan man bare se.
Det var aldrig sket hvis du indbyggede en almindelig gulvafløbsskål! :o)
Runeakb
Runeakb
Runeakb Runeakb
Hehe, det er rigtigt, og der vil jeg endda kunne spare 2000 kr. mindst, men det er noget lækrere, og det er meget tiltalende, at man kun skal lave fald én vej, og ikke de famøse "kuvert-fald", hvor vandet altid står et eller andet sted.
LL1
LL1
Postnr: 5210
LL1 LL1
80mm hul er ingen problem, lej en vandboremaskine. Støjisolerede rør er 78mm, så der skal bruges specielle koblinger.
Vedrørende brandisolering mener jeg det først skal bruges ved 110mm, og derover.
Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Hmmm ! mon underboen syntes det er sagen, med sådan en vandboremaskine. Når først vandet begynder at sprøjte rundt i hans badeværelse fra loftet.
LL1
LL1
LL1 LL1
Det plejer nu ikke være et problem, hvis det slet ikke må lave pletter, holder vi normalt bare en spand op mod loftet.
LL1
LL1
LL1 LL1
Plejer ikke være et problem, hvis der er meget sarte ting under holder man bare en spand mod loftet.
Runeakb
Runeakb
Runeakb Runeakb
Skrevet af Håndværkeren på 07 dec 2011 23:03
Jeg tror du har forregnet dig, hvordan vil du få plads til det unidræn og afløb til eksisterende afløb når du kun regner med et nyt lag betongulv på 5-6 cm.
At din søster ! har et sådant er jo ikke ensbetydende med at du kan få det, og hvis du bor til leje forstår jeg slet ikke at du er gået igang med det job.
Hvorfor ikke indstalere en brusecabine istedet for, den fås med bundkar der er hævet så der er plads til afløbsrør under den.

Jeg vil ikke have en brusekabine.
Jeg kan godt lide Unidrainets enkle design, og det ville passe godt ind i rummet.

Men jeg tror, du kan have ret i, at jeg kan have forregnet mig; Jeg havde tænkt at det var muligt at bruge http://www.billigvvs.dk/Afloeb-kloa...5291.html, som så skulle sluttes til afløbsbrønden, som er ca. 1.8 meter væk. Det vil kræve et fald på 4 cm., og lagt sammen med at unidrainet er ca. 8?? cm. højt , skal ø32 afløbsrøret enten fræses ret langt ned,(ca. 8 cm.) i det 20 cm. tykke betondæk (Lortet falder sammen eller jeg rammer armering, som jeg skærer over, så lortet falder sammen), eller også kommer Unidrainet til at sidde så højt, at jeg skal have en Guds velsignelse af tung beton på, vel 8 cm (-> lortet falder sammen)

Det virker som om, at det er lidt en blindgyde med et unidrain...

Er det mig, der er følsom, når jeg er bange for at det falder sammen, hvis jeg enten fræser den rille til et ø32 afløbsrør, eller putter et ordentligt lag beton på?

Er der andre muligheder, så jeg kan få det åndssvage Unidrain?

Det skal siges, at betondækket spænder over 1 meter fra I-jern til I-jern.

Tips modtages med kyshånd
Vil du være med? Log ind for at svare.