TEFCOLD køle/svaleskab køler ikke :-(

Athomsen
Athomsen
Postnr: 9600
Athomsen Athomsen

Hejsa

Jeg har sådan et TEFCOLD 1220 flaske køle/svaleskab, der ikke vil køle, tilgengæld går det fint med at varme :-(  Kompressoren kører hele tiden, så sikkert kølemiddel der mangler, men kan ikke rigtig finde utætheden, og hvad vil det ca koste at få det fixet hvis nogle ved det :-)

Link til producentens side: http://www.tefcold.dk/index.php/en/fs1220

Mvh Anders

Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Jeg tror at det er din thermostat der er gået en tur, Kølemidlet ligger i et lukket kredsløb, og vær du glad for det  det er noget yderst giftigt stads.
Athomsen
Athomsen
Athomsen Athomsen
Hejsa og tak for svaret :-)

okay, men jeg tænker bare at det er underligt at kompressoren kører hele tiden uden at temperaturen falder inde i skabet- tværtimod?

Mvh Anders
Håndværkeren
Håndværkeren
Skrevet af Athomsen på 06 dec 2011 18:58
Hejsa og tak for svaret :-)

okay, men jeg tænker bare at det er underligt at kompressoren kører hele tiden uden at temperaturen falder inde i skabet- tværtimod?

Mvh Anders
Det er da ikke så underligt når thermostaten ikke virker, så vil kompressoren tro at der er for varmt i skabet og kører.

Athomsen
Athomsen
Athomsen Athomsen
Hej igen

Ja men vil der så ikke bare blive endnu koldere i skabet?

Mvh Anders
Håndværkeren
Håndværkeren
Jo du har ret, for jeg har faktisk haft en fryser i mange år som jeg lod kører over et kontaktur, netop fordi thermostaten var gået.
Hvor gammelt er det skab ? Det kunne jo tænkes at garantien stadig gælder, husk at garantien i dag er på mindst 2 år.
Athomsen
Athomsen
Athomsen Athomsen
jeg ved ikke hvor gammel det er, jeg har fået det, men tror ikke det er så gammelt, det ser nyt ud, også på bagsiden, kan man se produktionsår nogle steder på det?

Mvh Anders
Håndværkeren
Håndværkeren
Ja der skulle gerne sidde en mærkat, men den hjælper ikke hvis du ikke har en kvitering, så må du bide i det sure og lade en fagmand kigge på det. Det er vel ikke meget større end du lige mogger det op på bagagebæren på din cykel og joller til den nærmeste hvidevare smed
Vil du være med? Log ind for at svare.