DANTHERM HCH 5 - indregulering

hundefar
hundefar
Postnr: 7400
hundefar hundefar
Hej Thomas o.a.

Vores anlæg kører fast på trin 1 og aldrig andet. Det er rigeligt til udluftning/affugtning i vores lille husstand med 2 personer og en lille hund (130 m2).

Vi har som sagt et varmetab på vores display på 0-1 grad og dette er normalen året rundt.

Vores aggregat er efterisoleret på bagsiden ved afløbet med 600 mm. isolering og på siderne/ovenpå, undtagen forsiden med 100 mm. isolering. Jeg ved godt at den er fabriksopbygget med et tyndt lag flamingo, men nu havde vi plads til at efterisolere den. De 2 store 1200 mm. lyddæmpere er bygget ind i en stor trækasse som er ført helt hen til aggregatet og fyldt op med isoleringsrester og granulat således at de er isoleret med ca. 200 mm. ekstra isolering. Alle vore øvrige rør er isoleret med 200 mm. isolering, undtagen 2 x 8 meter 125 mm. rør i vores skunke som "kun" har fået en 100 mm. isoleringssok fra Krappan.

Jeg mener absolut at lyddæmpere bør isoleres ekstra. I begge ender går de jo indad og er der blottet for isolering.

Jeg har altså gjort meget ud af at isolerer alt, selv indsuget, og jeg håber da at dette gør at der ikke siver noget særligt varme ud i rørsystemet og jeg har faktisk registreret at vi IKKE bruger mere varme efter anlægget er sat op.

Jeg håber det lykkedes for dig også, for det er et skønt og vedligeholdelsesfrit anlæg at have kørende. Vi tænker aldrig over at det er der og vi er helt fri for dug på ruder og fugt.

God fornøjelse ;-)

Hundefar

mgs
mgs
Postnr: 4241
mgs mgs
Hejsa i skulle vel ikke mangle en fjernbetjening har en ny/ubrugt i orginal pakning til 900 incl forsendelse

MVH Morten

thomasvk
thomasvk
Postnr: 8940
thomasvk thomasvk
Hej Hundefar

Jamen det ser ud som om dit anlæg kører fint.Sådan skal det osse køre her engang!!!

Men nu må jeg vente til mandag, hvor ventilationsfirma er klar igen!

Men som udgangspunkt er anlæg vel køreklart når bare spiro rør er dækket med isolering

Og vi har efter opsætning fået pustet 220 mm papiruld på så det dækker vel ca 100 mm  de fleste steder!
Maskinen skulle ikke være nødvendig at isolere yderligere for at virke bedre end min gør nu

Jeg har í skrivende stund 10 graders tab, og jeg har pakket en hel masse isolering omkring de 2 lyddæmpere i venstre side!
Det der virker hos os er pt. at vinduerne er fri for fugt og det endda efter en nat med frost!

Håber den E3 fejl er det som gør at det taber 10 grader!

Thomas

thomasvk
thomasvk
thomasvk thomasvk
Juhuuuuu......super gode nyheder!!!!!!!

I går skrev jeg direkte til Dantherm via deres hjemmeside....den eneste teknikker jeg kunne finde skrev jeg en mail til om det her problem(som jeg har brugt meget tid på nu........og nærmest stresset over)
Han ringede for 10 min siden og spurgte om jeg kunne tage fronten af og se om låg til filtrene sad korrekt på......jeg kunne så svare ham...øhhh hvilke låg????
så siger han at det er det som  giver problem.........de mangler jo...(om det så er en fabriksfejl eller en montør fejl vides ikke...)
Men han ville have min adresse og vil så sende et par til mig!.....DET ER SATME GOD SERVICE DANTHERM!!!!!!!!!!!!!!og så på en lørdag! det viser ansvar i mine øjne!!!!TAK

så nu kan i se forskellen fra før!!!!

Utroligt hva falsk luft kan gøre!!!!!

En Glad og lettet Thomas
hundefar
hundefar
hundefar hundefar
Super service ;-))))

Prøv da lige og klippe et par stykker pap eller flamingo og put i hullerne så du kan komme videre!!!

Vi er spændte på at høre resultatet :-))))))

Hundefar

thomasvk
thomasvk
thomasvk thomasvk
er gjort...et par stykker flamingo gjorde tricket....

kan osse ses på det sidste billede af fjernbetjening!!!

så nu skal det bare indreguleres igen...når DANTHERM har sendt mig de låg, så kommer Holstebro blik og regulerer igen!

Det er sgu det jeg kalder SERVICE..

så nu kan vi sove trygt og varmt igen!
thomasvk
thomasvk
thomasvk thomasvk
nogen der har målt den faktiske temp. der kommer ud af udblæsnings ventilerne???

Kunne godt bruge nogle forskellige målinger, er svært at afgøre om det er isoleret ok!???

Nogen der lige har tid lyst og lejlighed??

Thomas

Ps. kan mærke det trækker fra udblæs...det er vel indregulering der kan fixe det???
hundefar
hundefar
hundefar hundefar
Hej Thomas, 

Jeg vedhæfter billeder af vores stues normaltemperatur på 20 grader og det samme termometer påklistret indblæsningsventilen efter 15 minutter. Bemærk igen at vores anlæg kører fast på trin 1 og intet andet. Alt kører iøvrigt i 160 og 125 mm. rør.

På vores fjernbetjening står der ligeledes stuetemperatur 20 grader og derudover er viste udsug og indsug begge på 16 grader.

Jeg har købt en håndfuld af de viste termometre i Kina for at kunne følge luftfugtighed og temperatur i huset og de syntes at være rimelig præcise. (koster ca. 10 kroner stykket på Ebay).

Hundefar

thomasvk
thomasvk
thomasvk thomasvk
Ok..hundefar...

kan se du taber lidt ..

men det må vel forventes....jeg er på vej til at måle...

fik i dag med posten, brev fra Dantherm med de manglende skumdæksler!
Så de blev lige sat på og alt spiller max...SUPER GOD SERVICE!

Mangler bare en ny indregulering og en måling på tabet!

Tak for alle svarene!

Thomas
thomasvk
thomasvk
thomasvk thomasvk
Hej igen alle sammen

nu er det snart ved at være en uges tid siden vi fik det installeret!

temperatur er fin i hele huset nu, der er ingen fugt på vinduer mere....(så lækkert) og jeg mener virkelig INTET på vinduer selvom der er minus udenfor!!!!

Eneste jeg har lagt mærke til er at jeg selv har fået enormt tør næse og resten i familien kan mærke tørre læber og hunden er begyndt at nyse rigtig meget!

Nogen der har oplevet dette???

Thomas
thomasvk
thomasvk
thomasvk thomasvk
har prøvet at stille luftfugtighed til 50% på den trådløse fjernbetjening.

Må se om det hjælper!

nogen der har prøvet dette??
Vil du være med? Log ind for at svare.