Bærbar batteri problem

Jeg har en Samsung N220 bærbar, som oplader 80%, og så ikke mere.

 Hvis jeg så slukker, tager batteriet ud, og sætter det i igen, så fortsætter den med at lade på til 100%.

Jeg får selvfølgelig en fuldt opladt bærbar, men det er jo lidt omstændigt at lade på den måde.

Er der noget at gøre, eller skal jeg leve med det, da jeg ikke har tænkt mig at købe et nyt batteri allerede, den er 2 år gammel.

Hilsen Jørgen
Jeg har en Samsung N220 bærbar, som oplader 80%... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lagokke stor prisforskel men måske original batteri i Elgiganten og uorginal fra Amazon?

Men anyway de er billigere i england. Har selv købt et der tidligere.

Omkring bærbare batterier (specielt i bærbare til privatmarkedet) skal man desværre ikke forvente at de holder i mere end 2 år. Og man kan ikke støtte ret på sin 2 års reklamationsret - det er allerede afklaret. Et batteri er en "sliddel" og kan ikke forventes at holde i 2 år.
Undersøg lige om du kan få et nyt batteri på garantien

Min 2½ år gamle HP, havde et helt dødt batteri, jeg ringede til HP support, og beklagede min nød, de sende omgående et nyt batteri uden beregning, det er kun en uge siden jeg fik det.

Mine 18 volt li-on Makita batterier, slukker også for strømmen, når de er ved at være afladet. (jeg har en Bosch også med 18 volt li-on, den slukker også)

mvh jens
Hej alle, 

Jeg har konfereret med en nørd, som mener at det er den sidste Windows update, der har påvirket den lille chip der sidder i batteriet, som Alex var inde på.

Jeg gør nu det, at jeg lige løsner batteriet i 2 sekunder inden jeg oplader, og så oplades batteriet 100%.

Det virker mærkeligt, men det virker, og er til at leve med.

Tak for alle svarene,

Hilsen Jørgen
Vi har lige købt to nye bærebare PC'er. Lenovo. På disse PC'er findes der strømstyringsprogrammer, som styrer ladningen mm. Da vi primært bruger dem som stationære, har jeg pillet bat. ud af dem begge. Efter anbefaling fra Levono, sætter jeg dem i én gang om måneden. bruger strømmen fra bat. ned til 5-10%, lader dem op, og bruger igen ned til 5-10%, dermed bliver bat. "motioneret", så det ikke får for "vane" kun at kunne lade op jævnligt på fx de øverste 80-100%
Bore/skruemaskiner: 
Her hoppede jeg også på Lithium vognen og købte den amerikanske mærke Ryobi. Der var en bore/skruemaskine (18volt) med moment på 65nm, 2 hastigheder, 24 moment indstillinger. Det hele var i en lækkert kuffert med 2 batterier, hurtig lader og helvedes masse at bore, bits go dit og dat (faktisk i rigtig god kvali). Alt det til 1300 i bilka. Dertil købte jeg også en stiksav. Det hele er en del af deres Ryobi One+ system, som går ud på at de har 50+ apparater der kører på samme batteri. 

Men jeg fik lov til at afprøve både saven og boremaskinen, der jeg sku lave hylder og hænge TV op. Maskinen stopper rigtigt nok, når batteri er ved at være flad. Så jeg forstå hellere ikke hvordan ham min kammerat har ødelagt hans Makita batteri (kan være en mandags model). 

Ang batteri i computere:
Nu har jeg sådan en fancy MacBook Pro til mange tusinde kroner. Det er min nummer 4 efterhånden og jeg har ikke fortrydt. Dejlig arbejdsmaskine. Jeg har haft den i 10 måneder og batteri har kun mistet 3.5% af dens oprindelig kapacitet. Den holder lidt over de lovede 7 timer, hvis man surfer og skriver lidt i word. Og jeg er komplet ligeglad med hvordan jeg lader den op. Den kan godt ligge et par dage i tasken helt afladt eller sidde i opladeren en hel uge i træk. Apple har taget højden for det (satser jeg på). 
De reklamerer nemligt med avanceret batteri kemi og adaptiv opladning, som gør at batteriet holder ca 1000 cyklusser eller 5 år. Det tror jeg gerne på. 

Citat Apples hjemmeside:
Batteriet i din nye bærbare Apple er baseret på avanceret kemi, som øger levetiden betragteligt. Det indbyggede batteri i MacBook, MacBook Pro og MacBook Air er designet, så det kan holde til 1000 fulde opladnings- og afladningcyklusser, før kapaciteten falder til 80% af den originale kapacitet. Adaptiv opladning slider desuden mindre på batteriet og giver det en levetid på helt op til fem år. Sørg for at oplade din bærbare computer helt, første gang du starter den, og start derefter Softwareopdatering, så du er sikker på, at du har den nyeste software. Apple frigiver med jævne mellemrum software, der evt. forbedrer ydeevnen i batterier. 

Hilsen Alex
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis