Redskab til gren beskæring

AndersN
AndersN
AndersN AndersN

Hej alle! :-)

Vi er en gruppe produktionsteknologer på KEA som vil prøve at udvikle en grenbeskærer der er billig og samtidig kan skærer store grene over (+Ø80 mm) uden at kræve yderligere muskulær aktivitet.

Vi befinder os nu i registreringsfasen og vil derfor sætte stor pris på at i ville bruge 5 min. af jeres tid på at besvarer vores korte og 100% anonyme spørgeskema. 

LINK: www.askpeople.dk?i3=d707350bdb42841

Der vil være mulighed for at se resultatet efter i har svaret.

På forhånd tak! 

Venlig hilsen

Toke, Casper, Frederik og Anders

Lars ON
Lars ON
Postnr: 2770
Lars ON Lars ON
Har I overvejet, at der er mekaniske alternativer til en grensaks, eksempelvis en (beskære)sav?

Bemærk at ved jeres spørgsmål:
 Oplever du nogen problemer med din nuværende grenbeskærer? OBS!! SKRIV GERNE I KOMMENTAR BOKSEN
er der den lille finte, at der ikke er nogen kommentarboks  ....... (den dukker i hverttilfælde ikke op hvis man bruger firefox)
AndersN
AndersN
AndersN AndersN
Hej Lars

det er for at narre fjenden!

spøg til side...

Jeg har lavet kommentarbokse på alle sammen, ved dog ikke hvad der er gået galt siden ingen har anvendt boksene.
Ja vi ved godt der er andre alternativer, det var også en af grundene til at vi tilføjede kommentarbokse på alle spørgmålene (som åbenbart ikke kan ses :S)

akselj
akselj
Postnr: 8362
akselj akselj
Der er ingen kommentarboks til sidste spørgsmål.
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin
Der er ingen mulighed for at svare nej i sidste spørgsmål. Linket burde kunne tilgås uden at skulle bruge Google eller andre søgemaskiner.
fase
hans2.hansen
hans2.hansen
Postnr: 5610
hans2.hansen hans2.hansen
når han stiller spørsmål. (hvilket batteribormaskine har du).!

så er det sikkert at batteribormaskine skal indgå
i værktøjet. måske en 12v. 14.4v. model. kan indgå.
kraftiger modeller kan bruges.!
til at trække "kæbberne" måske per hydraulik.
eller gear udveksling. med kædetræk. eller tandhjul.
eller i kombination af det.
og i håndtærlige vægt.
AndersN
AndersN
AndersN AndersN
jeg har taget det som, dem der ikke har svaret i sidste spørgsmål ingen problemer har. Spørgeskemaet var lavet tidligt i processen og er ikke så grundigt, indrømmer jeg gerne!

Vi er færdige med produktet og du har helt ret! det er en add-on til en bore/skruemaskine, der vil sidde en gearing 4:1 som trækker nogle skarpe kæber sammen. ud fra vores test og udregninger vil det være muligt at klippe Ø80 mm med en skruemaskine med 25 newton. den vil ligge i et prisleje på omkring 400-500 kr.
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Optimum BF20L ombygning til CNC
    CNC
  2. Redskab til udjævning af topdressing
    Lav-Have
  3. Skruemaskine
    Over hækken
  4. Min elovn strejker
    Hårde hvidevarer
  5. Kraftig skruemaskine
    Værktøj og maskiner