dvi mini shunt

klamp
klamp
Postnr: 8930
klamp klamp
Hej

Jeg har nu støbt mit betongulv i badeværelset som blev 8-9 cm tyk, der skal fliser på.
Jeg skal efterfølgende have støbt i bryggers. Men det er ikke lige nu.'

Spørgsmål-kan jeg -hvordan nøjes med at koble bad til min DVI minishunt.  Der er jo 2 frem og 2 retur, så der må vel komme vand ud af se 2 som skal kobles til bryggers.

Jeg håber også at en minishunt er det rigtige valg jeg har gjort, iforhold til at styre de to rum ??

på forhånd tak

100% klamp

elmichael
elmichael
Postnr: 5792
elmichael elmichael
Løsningen er ganske fin! Skal du have noget styrring på?
Det koster en bondegård. En bondegård er ikke nødvendigvis dyr, hvis man undlader at prissætte sin egen løn...
klamp
klamp
klamp klamp
slutmuffer bliver det-tak

styring?  hvad mener du ?

tænker også på hvordan jeg styrer de 2 rum seperat ?der er kun en termostat på shunten.

100% klamp

elmichael
elmichael
elmichael elmichael
Ja det eneste du kan styre på shunten er jo fremløbstemp. Hvis du skal styre rumtemp er du nødt til at montere en trådløs styrring af en eller slags.
Det koster en bondegård. En bondegård er ikke nødvendigvis dyr, hvis man undlader at prissætte sin egen løn...
klamp
klamp
klamp klamp
troede jeg kunne styre fremløbstemp seperat i hvert rum ?

100% klamp

elmichael
elmichael
elmichael elmichael
nope. du kan allerhøjst justere flowet dvs. vandmængde L/min der løber igennem slangerne. Temperaturen i de 2 kredse vil være det samme. Der hvor de 2 manuelle håndtag er placeres, monteres istedet telestater som tilsluttes en controler som arbejder trådløst med rumtermostaterne. Du vil dog muligvis kunne justere dig frem til en acceptabel løsning da det formegentlig drejer sig om 2 rum med klinkegulv, men det er jo lidt et spørgsmål om hvad man kan leve med.
klamp
klamp
klamp klamp
nå for pokker- hvad tror du det vil koste mig ? nogen ide om det
at styrer flovet er vel også at styrer temp ?

100% klamp

klamp
klamp
klamp klamp
tak for hjælpen elmichael, jeg vil se om det bliver nødvendig med telestaterne. Jeg har fundet dem i xl til ca 700 .-

100% klamp

Vil du være med? Log ind for at svare.