terrazzogulv

hej,       håber nogen kan guide mig- har et gammelt koldt terrazzogulv i mit badeværelse( i
             stueetagen over opvarmet kældër ). Kan jeg få skåret riller i terrzzoen og så lægge
             pexrør til centralvarmen- derefter spartle og vådrumssikre og til slut lægge fliser 




 


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du måske godt. Men det duer ikke. :o)
Og der er heller ingen videre idé i det.

Et terrazzolag er normalt et tyndt lag knust marmor + cement ovenpå et slidlag af sand og cement.

Op med slid- og terazzolaget, udlæg et armeringsbet hvorpå varmeslangerne fastgøres, dernæst udlægges slidlag med fliser på toppen.
Det er princippet.
Det er muligt at der skal gøres noget særligt, primning eller lign., eller rustfast armering, såfremt armeringsnettet udlægges direkte på det eksisterende betondæk/overflade.
Du skal ikke være bange for at fjerne terrazzolaget. Jeg så det som en stor udfordring, men det tog en time for et badeværelse på fire kvm. Tykkelsen af terrazzolaget kan selvfølgelig variere, nogle steder var mit terrazzolag kun 1 cm tykt! Dit kan selvfølgelig være tykkere.

Bemærk, at hvis du bor i en etageegendom fra 1920-1950'erne, er der sikkert jerndragere under terrazzoen eller et par cm under betonlaget, som terrazzoen ligger på. Hvis disse jerndragere er begyndt at ruste, (kan ses ved at der er små revner i terrazzoen over jerndragerne), skal jerndragerne slibes og behandles med noget rustbeskyttelse, da du ellers vil kunne risikere, at de ruster videre, og "skyder" din nye gulvbelægning løs. Hvis det er tilfældet, at terrazzogulvet har de revner, jeg skrev om, kan du undersøge med boligforeningen, om de går ind og dækker for det. Det gør mange foreninger.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også