bobler på oliepind

SørenHansen
SørenHansen
Indlæg: 91
Postnr: 2750
SørenHansen SørenHansen

Har her de sidste par dage lagt mærke til at når jeg trækker oliepinden på min bil er der ligesom små luftbobler i olien på pinden. ligesom der ligesom er nogle bare pletter ud mod kanten af oliepinden. det er både når motoren er kold og varm

tror ikke det er vand i olien da der ikke er snask på oliepind eller i oliedæksel og olien er flot nødebrun. kølervæsken er også fin blå og klar. bilen køre også perfekt. olien er skiftet for 6000 km siden. den ser ikke ud til at bruge vand.

er det normalt? må der være de små bobler?

mvh søren hansen

Søren Hansen

ktm
ktm
Indlæg: 8643
Postnr: 4540
ktm ktm
Er der for meget olie på motoren, så man kunne forestille sig at krumbassen slog ned i oliefladen?
Men umiddelbart ville jeg sige vand. Det kan opstå som kondens ved meget småturskørsel, eller direkte ind som følge af utæt pakning. Men almindeligvis emulgerer vand med olie, og så ser det meget trist ud, nærmest som mayonaise.

Med venlig hilsen
ktm

 

hans2.hansen
hans2.hansen
Indlæg: 4195
Postnr: 5610
hans2.hansen hans2.hansen
ktm.

krumbassen.
det er vel krumtappen.!
der plasker i olien.?!?
alla b&s motoren.
der bruger stænksmøring med en lille "skovl" på plejstangsoverfaldet.!
SørenHansen
SørenHansen
Indlæg: 91
Postnr: 2750
SørenHansen SørenHansen
Nej der er ikke for meget olie på. Og der er ingen snask nogen steder. Ligner små luftbobler

Søren Hansen

hans2.hansen
hans2.hansen
Indlæg: 4195
Postnr: 5610
hans2.hansen hans2.hansen
så når motoren ikke at blive gemmenvarm.! når du ikke køre.
mere end ca 50 om dagen.!
men det er bedst at få motoren "tæsket" en gangen i mellem.!
det at få blæst katalystatoren i gemmen og få "brænt" sodet af
den.? på motorvejen.

"tæsket" det fårgår med behersket tempo.!
ktm
ktm
Indlæg: 8643
Postnr: 4540
ktm ktm
Hans2tal, Hvilke bilmotorer har du personlig erfaring for, ikke bliver gennemvarme på 50 km?? Pas på med julesnapsen, du ved!!

SH, hvis olien ikke bliver uklar og motoren i øvrigt ikke mister kølevand, så ville jeg ikke bekymre mig ret meget om det.
Har du skiftet olietype?, så det msåke kan ligge i det forhold, selv om jeg nu aldrig har oplevet sådanne ændringer.

Det er vel ikke en motor med turbo, vi taler om?

Med venlig hilsen
ktm

 

SørenHansen
SørenHansen
Indlæg: 91
Postnr: 2750
SørenHansen SørenHansen
Vil nu også mene den bluver fint driftvarm. Hehe men nej der er tale om en helt alm 1600 benzin uden turbo.

Søren Hansen

Mærsk
Mærsk
Indlæg: 507
Postnr: 6760
Mærsk Mærsk
Skrevet af ktm på 02 dec 2011 20:13


Det er vel ikke en motor med turbo, vi taler om?

Af ren nysgerrighed

Hvad skulle det gøre hvis der var turbo på?

Mvh Mærsk

Vil du være med? Log ind for at svare.