skyggelister

hej er der nogen der har prøvet når skyggelister gnider på en ydervæg der bevæger sig, det knalder så det er en sand gru især når der blæser som idag.   Hvad kan jeg gøre er det noget gulvskum der er 2mm, eller skal der bare være lidt afstand til væggen.  Nogen der kan hjælpe

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søm skyggelisterne fast til væggen - og loftet.
Det vil fjerne knaldelydene og helt grundlæggende stabiliserer dit hus.
Hvad det helt åbenbart trænger til. :o)
ja nu er huset fra 1971, og er sikker på at den ende gavl har bevæget sig alle årene, men hvis jeg skyder den fast i væggen og loftet så ender det vel med at loftet falder ned.

 

Det er nok ikke usansynligt.
Men nu var 1971 jo trods alt ikke den mørke middelalder, sådan rent byggeteknisk.

Så mon ikke der skulle være en mulighed for at afstive væggen mod tagkomstruktionen på en eller anden måde.
Nemmest hvis det er en trævæg. Svært hvis det er en muret væg.

Men nogle kryds eller andet der etablerer en skive i taget eller tagkonstruktionen.

På den anden side. Hvis væggen/skyggelisten har knaget i 40 år så holder den nok lige så længe til. Så skumtape eller andet der kan holde lidt afstand mellem liste og væg er måske hvad der skal til.
det er en muret har også afstivet den men den giver sig alligevel lidt, og jeg har malet tapetet under listen så det er nok derfor at den knalder. Så jeg prøver med noget skum tape. Tak for svaret

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også