Starter på golf 3 1994

fredell
fredell
Postnr: 9400
fredell fredell
skal have monteret ny starter men kan ikke rigtig få det til at virke
er lidt på herrens mark der er 2 store ledninger med polsko på den ene er der strøm på hele tiden den anden går ind i bilen.
 også er der et stik som jeg ikke er tvivl om hvor skal sidde...
 spørgsmålet er så nu skal de  to store  ledninger sidde sammen
(er næsten 100 på de sad sammen da jeg pillede det fra hianden)
 eller skal de sidde på hver sin pol og hvad for en skal sidde på hvad er meget i tvivl da jeg ikke vil brænde noget af
Gert.m
Gert.m
Postnr: 3720
Gert.m Gert.m
hvad farve har ledningerne ? kunne du måske evnt putte et billede ind?
du skal o bruge mindst 2 ledn til at drive starteren rundt, en kraftig ledning (konstant +)der sidder på din starter med møtrik og som er forsyningen til starteren. ud over det skal du bruge en knap så kraftig ledning til at trække dit startrelæ,når du drejer nøglen den sidder ofte med en kabelsko.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

polobjørn
polobjørn
Postnr: 4220
polobjørn polobjørn
Hej
De to ledninger (sikkert røde event. med sort flex) sikkert forsynet med 2 øjekabelsko med 8 m.m. hul skal sidde sammen på den yderste bolt på det lille runde relæ som sidder øverst på din starter.
så er der en ledning med en alm. kabelsko som skal sidde på en af de yderste 2 klemmer på din starters relæ - hvis den ikke virker der hvor du sætter den først så prøv på den anden - der sker ikke noget hvis du sætter den forkert!  ellers spørg igen !
Hilsen Polobjørn
"AUTOELEKTRIKEREN"
ALB69
ALB69
Postnr: 2630
ALB69 ALB69
Skrevet af fredell på 22 nov 2011 20:57
skal have monteret ny starter men kan ikke rigtig få det til at virke
er lidt på herrens mark der er 2 store ledninger med polsko på den ene er der strøm på hele tiden den anden går ind i bilen.
 også er der et stik som jeg ikke er tvivl om hvor skal sidde...
 spørgsmålet er så nu skal de  to store  ledninger sidde sammen
(er næsten 100 på de sad sammen da jeg pillede det fra hianden)
 eller skal de sidde på hver sin pol og hvad for en skal sidde på hvad er meget i tvivl da jeg ikke vil brænde noget af

Hvis du roder med starter og en stiv + så er du da netop tæt på at brænde noget af.

Skynd dig at pille kablet af batteriet.

René

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Golf 1,8CL 1990 starter ikke
    Lav-Bil
  2. STARTER
    Lav-Bil
  3. starter ikke
    Lav-Bil
  4. Kadett starter
    Lav-Bil