Arbejdslamper

Vi har brugt de billige (det er måske det der er fejlen) arbejdslamper fra HN, Jem og Fix mv. De gule med en glasskærm foran. Og RIGTIG mange pærer. 

Problemet er at de konstant springer, går i stykker, vælter osv. 


Er der nogen der har gode erfaringer med den bestemt type arbejdslamper, som giver stærkt lys (spartling, filt osv. skal den bruges til)? 

Gerne lamper som holder!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De billige halogenrør til halogenlamper, springer i tide og utide.

Der findes halogenrør af bedre kvalitet, hvor der er flere "bære" til at holde tråden.
(de er dog nok ikke at finde hos HN)

Problemet er at når glødetråden er varm, så tåler den ikke ret mange strabasser.

Jeg har en 500 watt lampe, her er jeg gået ned i 300 watt rør (passer sammen) den giver stadigvæk ok lys, men bliver ikke nær så varm.

Det mest stabile er jo dem med neonrør, men de lyser ikke helt så kraftigt, tilgengæld er de billige i drift, varmer ikke, og holder til utrolig mange tæsk.

Siden jeg fik sådan en, bruger jeg næsten kun den.....

mvh jens

 

jeg har set nogle med diode baseret udaver af arbejdslamper
som måske er bygget som kampvogne.!!?
som kan holde til lidt af hværet.
så hvidt jeg har set dem i brug hås en tømmer og de lyser
temmelig kraftigt. uden at blænde.! og samme farve som om dagen
i varm hvid.!?.

dem med led, så jeg sidste uge i jem&fusk, i altfald pærene, de kostede 148kr/stk hvilket er rimeligt billigt for led belysning :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hvad skal de bruges til? Skal de konstant rykkes rundt eller hvordan, for så er de billige spotlamper ikke gode de springer. Men jeg har en spotlampe stående mere eller mindre fast, hvis jeg skal bruge ekstra lys. Har skiftet pærer/røret på den 2-3 gange på 5 år.

Den lampe Jens viser, synes jeg ikke er ret god. Det er selvfølgelig smag og behag. Synes den giver et alt alt for kunstigt lys til at arbejde i. Synes i hvert fald den er ganske irriterende når man skal male

Alternativt, kan du jo finde et brugt mindre lystof armatur (hvor røret er beskyttet), sætte et stik på den og bruge sådan en Har selv brugt sådan en med succes til at tage med rundt Har virket fint

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
grundet mine 108w belysning i mit værksted er jeg nu begyndt at overveje led arbejdslamperne, som ligger på omkring 10w, de fås til meget rimelige priser, især udenlands :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Tak for jeres input.

De skal bruges ifm. renovering, specielt ved spartel arbejde er det jo vigtigt med godt lys!
Hej VH
der ville jeg personligt tage de finde små 4 kantede med lystofrør i :-), er selv ved at afslutte renovering af værksted, som er udført med denne type lampe :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Køb jo-Els arbejdslamper goliat. De holder til lidt af hvert og bruger kun 38 watt. Der sidder et lavenergirør i. Blot pas på glasset der er af polycarbonat, tåler ikke olie eller fedt. Se ovenstående illu. Fra anden indskyder.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også