Gulvvarme fordeling 1. sal

Micv
Micv
Postnr: 2300
Micv Micv

Hej,

Et projekt har det med altid at blive lidt større end først planlagt :-) Jeg er nu igang med at planlægge opretning af gulv på 1. salen, og er begyndt at tænke på at etablere gulvvarme istedet for en simpel udskiftning af radiatorerne.

Selve opbygningen er jeg ikke i tvivl om efter etablering i underetagen, men det jeg har forberedt til 1. salen er kun 2xpex til varme, som var tiltænkt til fordelingen til de 3 radiatorer på 1. salen, og jeg har derfor ikke 4x2 pex til de 4 gulvvarme zoner som måske havde været ønskværdigt.

Jeg tænkte dog på, om det var muligt at sætte en 4 zoners fordeler på 1. salen, forbundet til shunt og pumpe i kælderen med de nye pex rør, således at de egentlig bare er ekstra zoner til det eksisterende med et lang fordeler rør imellem.

Kan pumpen klare det ? Mener det er en Alpha2 15-40 eller 25-40, skal lige undersøges nærmere.

Telestaterne(24v) har jo kun en kort ledning, kan man forlænge dem, og må man det ? Den eksisterende styring kan sagtens klare alle zoner, men ved ikke om det er nødvendigt at sætte en ekstra styring op på 1 salen ? Det løser jo ihvertfald telestat problemet, men er jo noget dyrere.

Kan rumfølerne overhovedet række fra 1. sal til kælder uden problemer ? Er forresten et Wavin anlæg der er opsat. 

Micv
Micv
Postnr: 2300
Micv Micv
Slet ingen der har erfaring med det og kan hjælpe ?

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Gulvvarme telestat
    Fyr og opvarmning
  2. Opbygning af gulvvarme fordeler
    Fyr og opvarmning
  3. Gulvvarme(styring)
    Lav-Hus
  4. Gulvvarme styring
    Lav-Hus
  5. Styring af gulvvarme?
    Fyr og opvarmning