forbremser honda accord

FWM
FWM
Postnr: 7323
FWM FWM
Hej alle

Er der nogle der kan oplyse om bremsecylinderne på en honda accord 2,0i ls 1996, bare kan trykkes tilbage eller om der skal bruges noget specialværktøj?

Sagen er at jeg skal have kigget på mine bremser, da den ene hænger lidt, engang imellem, så vil prøve at skille, rense og smørre dem.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ALB69
ALB69
Postnr: 2630
ALB69 ALB69
Du må lige gøre det hele lidt mere klart.
For eller bag? Der er muligvis tromler bag,de er selvjusterendene og stemplerne kan godt trykkes tilbage,hvis den har skiver bag skal stemplet i kalibrene sikkert drejes tilbage med speciel værktøj.
For har den skiver og der skal stemplet bare møjes ind.
René
FWM
FWM
FWM FWM
Hej Alb69

Der er skiver på alle 4 hjul.
Nå ja det kaliber de hedder, det er venstre forhjul der skurre lidt, det er værst når jeg lige har bremset ned før et venstre sving,og så fra jeg har bremset og 50-100 m skurre den lidt. Såder for regner jeg med at den trænger til at blive renset og smurt.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ALB69
ALB69
Postnr: 2630
ALB69 ALB69
Ingen kvaler med forhjulene der skal stemplet bare trykkes ind.
Det er den selvjusterendene standbremse der gør at de bagerste stempler skal drejes ind.
God arbejdslyst
René
FWM
FWM
FWM FWM
Det lyder godt, tak for hjælpen.

Mvh.

Flemming

Vil du være med? Log ind for at svare.