Tyverisikring af cykel i kælder - hvordan?

Jeg har fået stjålet en cykel i opgangens cykelkælder. Cyklen var låst til et cykelstativ med en kraftig kædelås, men stativ kunne tilsyneladende skrues ud af væggen, hvorefter låsen kunne fjernes og cyklen trækkes med - skide ærgeligt.

Jeg vil nu sørge for, at det ikke sker igen med den nye cykel (som også er dyr og eftertragtet, ligesom den anden.). Jeg har tænkt på, om man kan montere nogle beslag/øjer i muren, som det ikke er muligt at skrue ud - måske monteret med sikkerhesbolte, der kun kan skrues én vej? Så kan min lås monteres herpå, så cyklen står sikkert.

Har i nogle gode forslag? 

Theis
Jeg har fået stjålet en cykel i opgangens... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes faktisk noget der hedder knækbolte hvor det hoved man skruer på knækkes af når bolten er spændt ind i en stålplugs i beton. Den er uegnet i mursten den flækker blot stenen. Men så skal du igang med et rigtigt bjergbor, for omtalte plug er 16 mm. for at du kan bruge en knækbolt der ikke fås i mindre diameter end 8 mm.
Du kunne måske få en smed til at lave noget sådant:

Mest for at slippe af med din kædelås, som sikkert er det svage punkt. Hvis man har tid til at skrue et stativ ned af vægen, har man nok også tid til at klippe en kædelås over.
(og ja, med min ide kan hængelåsen klippes)

Hvis du stoler på kædelåsen, så kunne du bore to store gennemgående huller i vægen, hvor låsen føres i gennem.

Men er det egenligt vigtigt, at du har noget, som ikke kan skrues ned af vægen? Var dit problem ikke mere, at kædelåsen kunne fjernes, hvis man gjorde det? Hvis kædelåsen kan vikles ind i cykelstativet, så man skal have det med, når man har skruet det ned, er det vel noget mere vanskeligt at komme væk med cyklen?




http://www.scanlifting.dk/Produkt.aspx?p=219http://www.scanlifting.dk/Produkt.a...aspx?p=219

En envejs montering kunne være at bore et hul i beton væggen, sprøjte injektions masse ind og derefter skrue sådan en kraftig øjebolt ind i (eller kraftigere end denne)... Så kan den på ingen måde flåes eller trækkes ud af væggen og du vil have noget din kæde / cykel lås kunne sættes fast til..

Men som andre skriver, så kan en bolt saks gøre meget ved det


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Min bror fik stjålet sin halvstore påhængs motor i foråret. Den var ellers boltet fast i båden, men det var meget tydeligt at se at de havde brugt en batteri drevet vinkel sliber til at fjerne både motoren og fjernbetjeningen.
Så uanset hvor store bolte du bruger, hjælper det ikke hvis de vil have den
Vel gør det så Håndværker.

Boltene skal være så tykke eller hårde at vinkelsliberen enten løber tøt for strøm eller klingen opslides inden bolten er gnavet over.
Endeligt er det svært at skære i bolte hvor hovedet er undersænket.
Annonce
Hmmmmmm ! hvad mon ejendoms selskabet siger til at du render rundt og bore huller i deres ejendom ?
Hvorfor er der ikke lås på dørene ned til den kælder, så det kun er beboerne i den opgang hvor du bor, der kan komme der. Det må da være i alles interesse at tingene er aflåst for uvedkommende.
Fordi spørgeren bor i Rabalderkøbing.
Hvor der findes 100 nøgler til det kælderrum og nye låse skal besluttes på 2 på hinanden følgende generalforsamlinger.

jenshøjs forslag er noget af det rigtige.
Når nu cyklen IKKE kan ligge under hovedpuden. :o)
Hej alle, tak for jeres svar.
Ja, det er svært at have sine ting i fred, men jeg vil da gøre mit bedste for at forhindre det! Og det var også derfor jeg spurgte.

De konstruktive bud vil jeg gå videre med, sådan at jeg finder den bedste løsning. Indtil videre hælder jeg mest til en betonklods lænket til cyklen.

Mht. ejendommen, så har jeg fået lov til at bore i murene, hvis dette skulle være nødvendigt. Det er kun to opgange, der har nøgler til kælderen, så jo, rummet er aflåst for uvedkommende. Sidste gang benyttede tyvene sig dog af et vindue, der stod på klem. Det skete i et andet rum, hvor der var fri adgang fra vinduet og ind til cykelkælderen. I det "nye" rum (barnevognsrummet), kan man kun komme ind med nøgle, så det hjælper da på det.

Theis

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis