Clean House (minimalistisk)

Hej

Vi står over for en gennemrenovering af et 1½ planshus og vil gerne have det så minimalistisk som overhoved muligt !

Har tænkt på følgene:

Ens klinker i 50x50 eller 30x60 skifer i sort i hele underetagen, hvor der også findes bad og stue...

Ingen Paneler/karme...

Gipslofter og filt i hvidt i hele hytten !

Har lige fået høvlet gulvet af på førstesalen, og det er store massive planker...

Køkken med grebfri låger i hvid og det samme på toilet. komposit bordplader begge steder også.

Har lige et spørsmål til hvordan man gør, når man ikke vil have gerrigter på døren og den bare skal "gå" med i væggen ?

For man vel godt fuge imellem karm og væg og så lægge filten helt ud på karmen, men har bare mine bange anelser om at det vil se underligt ud !

Har i ellers nogle gode ide´er er i velkomne til at komme med jeres indput


 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du tænkt på akustik ?

http://www.lyrk.dk
Minimalistisk er næppe det rette ord.

Minimalistisk boligbyggeri er næmere "blottet for unødvendig pynt, primært fokucerende på funktion"

Det du omtaler kaldes simpelthen "kedsommeligt" :o)

Men der er ikke noget i vejen for at lave dørkarme uden synlige fuger ved murværket. (Evt ved brug af opskumning)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har du prøvet at være i et hus hvor der kun er sort og hvidt?

Hvis ikke så prøv det først.

Men det er jo ikke kun rummene der sætter dagsordenen. Hvilke møbler skal der ind, gardiner, tæpper m.m.

Men pas på det hele ikke bliver for koldt og for "udstillings" agtigt.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Jo men har været i et hus hvor alt er sort og hvidt og det synes jeg er fedt nok, men hver sin mag !

Nu er jeg jo også mest til hvide vægge og så noget kontrast gulv af en art som jeg beskriver i mitførste inlæg. Men når det nu er sagt så kan sofaensagtensvære mærkebrun og så have et fedt maleri hængene på væggen i pang pang farver så det bryder det helt stil rene,hvis i er med...

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
> når man ikke vil have gerrigter på døren og den bare skal "gå" med i væggen ?

Du kan jo starte med at fortælle hvad vægge er lavet af ... evt et billede

/bjørn

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Farfar hvis du kigger godt efter i første inlæg, så står der det er gips vægge med filt !

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
øhh - jeg læser nu at der står "Gipslofter og filt" i dit første indlæg, men mine øjne er jo heller ikke hvad de har været 8^)

> fuge imellem karm og væg og så lægge filten helt ud på karmen, men har bare mine bange anelser om at det vil se underligt ud !

Går ud fra at dine karme matcher væggenes tykkelse præcist (?!) -  Ofte kan gerigterne jo godt dække over en forskel på et par millimeter. Men ellers kommer det jo lidt an på hvor stor/ bred mellemrummet er mellem karmen og gipsvæggenes ramme (af træ eller blik). 

Jeg ville skære en så bred som mulig fyrretræsliste på din bordrundsav, stifte den på karmens bagside skråt bagfra med din dykkerpistol og så spartle-slibe den resterende smalle revne et par gange.

Holder selv af det minimalistiske ... til det rigtige hus og lejlighed. De få gange jeg har set døre uden gerigter har det været superflot. Men du skal nok forberede dig på at det kan være et temmelig stort arbejde

/bjørn

Dørkarmen skal bare passe i dørhullet, + 13-15 mm hele vejen rundt. Filt mv køres helt tæt til, og de sidste 13-15 mm fuges med en malbar gummifuge. feks en 15 LM fra Sika. Det ser ganske pænt ud, bla den løsning er lavet et typehus fra 80erne der hedder "Teglhuset", det er dog med vandskurede vægge og mørtelfuge, men princippet er det samme. Du kan ikke spartle dig ud af problemet så du får en helt glidende ren overgang, det vil sprække. Gummifugen er umiddelbart den eneste løsning jeg ser, uden det bliver noget værre jap værk.

http://www.lyrk.dk
Nu har jeg ikke prøvet den løsning, men kunne man ikke køre en væv hen over sprækken, limet på karmen. Spartle og male.
Det tror jeg ville kunne holde.

Bortset fra det, kan jeg godt lide at man kan se hvordan tingene hænger sammen.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Det der med at spartle imellem karm og murværk/væg vil alle dage sprække. Det er umuligt.

http://www.lyrk.dk
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også