25m3 jord

Hej

Jeg skal have flyttet et sted mellem 25-35m3 jord og overvejer at gøre det selv.

Så kommer spørgsmålet bare, skal man investere i en Bobcat eller i en minigraver?.

Tror nok en bobcat er mest velegnet, men på sigt ville jeg nok få mest glæde af en minigraver (til udgravning af fundament),  men kan den fjerne alt det jord?

Eller skal man bare bruge knofedt og så spare udgiften til sådan en lækker maskine, som egentlig burde være i enhver husholdning.

Jeg har har fået et tilbud på ca 50+m, så man kan nok finde en ældre maskine af en slags for de penge.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Hej Jeg skal have flyttet et sted mellem 25-35m3... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik kørt ca. 35 - 40 m3 jord væk i foråret efter vi havde bygget en stor tilbygning på huset. Jeg mener vi kom af med ca. 3000,- kr. Vi havde smidt alt jorden i vores store forhave og han kunne nå det hele med grap'en på lastbilen. Han fyldte den + en hænger.

Det bør ikke koste så meget at få kørt jord væk. Jeg kender flere der har fået det og de har også givet nogenlunde det samme som jeg. Vognmanden tjener jo kassen på at sælge jorden bagefter. Jord er virkeligt dyrt at købe!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

prøv at ringe til sten hansen ringsted, hvis der er 25m3 er der lidt over 1 læs, lrav det ud og smid det i en bunke ved vejen så de kan nå det.
Wezio måske lidt en overdrivelse med mængden på 1 bil men det kan jo være svært at bedømme
Tror også trådstarter mente 3,5 kg kroner og ikke 35000.

Den joke med at køre det på genbrugen har været her før. Hiv 10 venner ind med hver deres lille traile, så kan i da bruge en hel weekend på det for at spare under 5000 kr. Så skal man virkelig have gode venner.

Og ja der skal jordprøver til med mindre du kan finde en "korrupt" vognmand.

Højbede, ja hvis det er muld. Der er ikke meget der kan gro i noget der ligger meget dybere end 30 cm.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
er det en joke med traileren ? :-O GG, kunne i nu godt have sagt inden jeg forig uge, hentede 10-12 Ton jord til have hos en kammerat, op i traileren og efter den bette corsa ;-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis