25m3 jord

Hej

Jeg skal have flyttet et sted mellem 25-35m3 jord og overvejer at gøre det selv.

Så kommer spørgsmålet bare, skal man investere i en Bobcat eller i en minigraver?.

Tror nok en bobcat er mest velegnet, men på sigt ville jeg nok få mest glæde af en minigraver (til udgravning af fundament),  men kan den fjerne alt det jord?

Eller skal man bare bruge knofedt og så spare udgiften til sådan en lækker maskine, som egentlig burde være i enhver husholdning.

Jeg har har fået et tilbud på ca 50+m, så man kan nok finde en ældre maskine af en slags for de penge.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du lejer bare en 3 1/2 tons minigraver og ditto dumper for en weekend, så er det hurtigt overstået...

går ud fra du bare skal flytte jorden rundt på din egen grund?
det bliver i altfald den store trailer der skal gang i der ;-) husk at som tommelfinger regl udvider jord sig ca 30% ved opgravning.
Har du mulighed for at få det kørt væk, så ville jeg også klart hoppe med på den med at leje en minigraver.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Bortkørsel alene skulle koste ca 35k+m. Det er noget med ,der skal laves jordprøver, men det skal der ikke hvis man selv triller det ned på genbrugsstationen.

Men mener I en minigraver vil være lige så god som en bobcat?

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Det kan da aldrig svare sig at købe en maskine for at fjerne den smule jord.

Mon du ikke bare er ude efter en undskyldning for at have en "gravko i carporten"
Annonce
hvad vil da ikke også gerne have sådan en ;-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Det kunne man da godt forestille sig

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Det er godt nok høje priser du nævner, men måske det er blevet sådan efter der skal laves jordprøve.

Skal det køres væk, der kunne blive jord til mange spændende højbede i haven. Har tidligere kørt en del jord væk, efter at have lavet dræn og fjernet jord hvor der skulle være fliser. Det fortrød jeg, kunne senere have brugt det.

Det er muligt jeg kan gemme noget af det men i første omgang skal det jo fjernes.


Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Spørg da en bondeknol om ikke han kunne bruge noget  (regner med det er muld du vil af med).
Så er det da bare med og få det ud til sådan en, det kan godt gøres så "slipper" du også for jord prøver (weekend arbejde)
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis