De nye tv signaler i det nye år.

Hvordan kan en stor landsomdelt avis som søndagsavisen, bringe en artikel om de nye sendestandarter på tv i det nye år uden at nævne at alt Boxer HD tv kikkeri kræver DVB-T2 og ikke som der idag skrives om MPEG4, som er det alle de billige tv er udstyret med. Der må da være nogen, der føler sig røvrendt, som køber/lige har købt, som så er   forkert IGEN IGEN IGEN.
På et tidspunkt stopper dette samsenderi af kanaler jo så de ikke sendes både i SD og HD, så der bliver plads til flere kanaler på deres MUXer.
MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er dit budskab??

DVB-T2 er en standard for transmission af radio/tv signaler. MPEG4 er en standard for kodning af tv-billeder. Hvad har de to med hinanden at gøre?
Butikskæder slår på at man skal være klar til de nye tv signaler med et MPEG4 tv, og dette gengives også i søndagsavisen. Men den holder jo bare ikke da boxer vil bruge DVB-T2 for at transmitere signalerne til HD kanaler, og HD er jo nok kommet for at blive, og flere og flere kanaler vil gå over. Så man kan jo ikke bruge et jordbaseret tv til noget uden ekstra box hvis man vil have HD fra Boxer Mpeg4 eller ej, hvis tv et ikke har DVB-T2.

Det er den besked jeg syntes der mangler i Søndagsavisen samt fra mange af de store elektronik aviser (minus elgiganten de har forklaret det). Så mit budskab er såmænd bare manglende information til forbrugerne, for meget focus på MPEG4 tv, for lidt focus på DVB-T2. Jeg ved godt om et år er det sikkert std. i de billige apparater til under 5000 kr, men det kan jo ikke bruges til noget lige nu.

efry, syntes du selv informationerne er i orden. Jeg syntes vi er ovre i en ny bølge af mpeg2->mpeg4 salgssager.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Reglerne på dette forum forbyder mig at kommentere på Søndagsavisens artikler, både om TV og om alle andre emner, da det ville føre til et sprogbrug, der ikke accepteres her, hvis du ønsker saglig oplysning om et produkt eller hændelse, så er det nok ikke Søndagsavisen, som du skal anvende.

Jeg formoder, at langt de fleste danskere, der skal ud og købe et TV, lige undersøger markedet og bestemmer sig for, hvad de ønsker deres TV skal kunne. Det er jo ikke blot tuner og kodning, der skal besluttes, men mindst lige så vigtigt tilslutningsmulighederne for streamet TV via Internettet. Dette tror jeg nok stadig kræver en extern boks eller computer, men det vil jeg undersøge nærmere, den dag det bliver aktuelt for mig.

Det aktuelle problem er modtagelsen af TV-2, og her er det vel korrekt, at det blot kræver MPEG4 for fortsat at kunne modtage TV-2 i den hidtidige kvalitet efter januar 2012. Den nye Mux, der skal sende HD-kanaler på DVB-T2, starter jo først i april 2012 og da kræves der samtidigt et CI+ modul, så DVB-T2 er nok en nødvendig forudsætning for modtagelse af HD, men det er ikke tilstrækkeligt. Ja, den tekniske verden er kompliceret.
Problemet er bare at hr og fru jensen læser ikke sådan noget her, og kører så i bilka og køber det er "fremtidssikrede" apparat der kan mpeg4, og de er så på herrens mark når de vil se hd.

Ja, siden tv brancen forlovede sig med it branchen skifter det hele tiden. Personligt her jeg ingen problemer, men medierne de skal sgu være oplysende.

Ps. jeg elsker søndagsavisen, eller gjorde engang. Deres aktier kunne købes til kurs 110 og sælges 2 år efter til kurs 270. Men det vil aldrig ske mere med den kvalitet den har.

Men den er da fin at tænde op med.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
OK, men har ingen brændeovn.

Længe før der var noget, der hed IT har der været udfordringer omkring udstyr.
Da jeg købte min første båndoptager var spørgsmålet 2 eller 4 spor og Mono eller Stereo.
Dernæst fulgte spørgsmålet om FM eller kun MB og LB.
Så var der TV modtagere med eller uden UHF-tuner.
Ja, fortsæt du bare - det er en 'never-ending-story'.
Annonce
efry.

så det er ligefør at man kan tilslutte en gammel rør tv på boxer
hvis den har uhf signal og antenne stik.
til rør tvets uhf tuner med antenne stik. (koaksial kabel)
så det er ren nostalgi.


men tilføgelig skal man have det nyeste isenkram.
for at kunne modtage de nyeste signaler.
Yeps, men PAL tv systemet har da længde/alders rekord, og det lever vel stadig i nogen verdensdele.

Aldrig har en std. holdt så længe. Kan godt være at man har kravlet lidt op i frekvens, men standarten har da holdt. Det har da aldrig skiftet så meget som det har gjort inden for de sidste 5 år. Man er vist mest sikker hvis man er på kabeltv. Der holder tingene lidt længere syntes jeg at opleve.
Jeg er nok lidt yngre end dig kan jeg se, hvis du har været med på radiostd. med de bølgelængder. På den anden side har jeg faktisk siddet og lyttet til radio luxenburg om natten i min ungdom. Forfærdelig lydkvalitet, men de var noget længere fremme med dere musik end her i DK.

Jeg er 42 og har en baggrund i radio/tvbrancen på loddekolbestadiet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvis man har et HD ready TV med signal fra stofanet, skal man købe DVB -C eller DVB-T2 ? eller købe et nyt TV?

p /p
Der er ingen der vil svare på det ? :-(

p /p
Der er ingen der vil svare på det ? :-(

p /p
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis