fodlister hvordan sætter man dem fast

Hej er der nogle der ved hvordant man sætter fodlister fast. Har gips vægge og mursten og slagge sten   Hvad bruger man til de forskellige vægge. Fodlisterne er hvid malet så ingen store huller    håber på hjælp da fodlisterne ligger og griner af mig 

På forhånd tak


 

Hej er der nogle der ved hvordant man sætter... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har limet mine færdig-malede mdf-fodlister fast til væggen med acryl-fugemasse, en klat pr. 20 cm. og de er ikke faldet af endnu.... 

mvh
Henrik.A

Jeg gør lidt som Henrik.A, men trykker en ubrudt streng af akryl-fugemasse på fodlistens øverste del og presser den så ind til væggen. Derved kommer der fugemasse ovenud, som så bare kan tørres af med en finger eller lignende. Limet og fuget i een arbejdsgang.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
tak for de mange svar, skød dem fast med søm, fugede sømhullerne og samlinger og hjørner med acryl fuge, det var samme farve så ingen maling i første omgang. Men på sigt så skal de males tror at acryl samler støv men ikke vigtigt lige nu

 

Acrylfugen bliver gul med tiden, så den skal have lidt maling når den tid kommer

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !

Hej

Jeg har selv lige monteret en omgang fodlister :-) Derfor har jeg lavet en guide, hvor du kan læse hvordan jeg gjorde: http://listeeksperten.dk/montering-...fodlister/


Find lister til ethvert formål på www.listeeksperten.dk og gode guides til gør-det-selv projekter.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Guiden er bestemt ikke forkert.... 

Men lidt flere billeder til de enkelte trin vil hjælpe rigtig mange.... Tror dem der forstår guidens tekst vil kunne uden.. mens dem der har behov savner billeder der viser opmåling rundsavs indstilling osv...

Sjovt nok skriver du man indstille rundsaven i teksten... men den er ikke nævnt i listen over grej :-)

Men godt initiativ.


MVH Njord

Hej Njord

Tak for feedback - jeg vil forsøge at finde nogle flere billeder til guiden :-)


Find lister til ethvert formål på www.listeeksperten.dk og gode guides til gør-det-selv projekter.

Hej MartinW

Det ville klæde dig at tone lidt renere flag. Du har kun 3 enslydende indlæg om det samme emne indenfor få minutter - som alle henviser til din Affiliate hjemmeside - så måske en kende jovialt med dit 'jeg har lige monteret'  ...


/bjørn

Hej farfar

Tak for feedback - jeg håber dog fortsat at nogle som sidder med samme spørgsmål, kan have gavn af guiden.

God dag


Find lister til ethvert formål på www.listeeksperten.dk og gode guides til gør-det-selv projekter.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også