fodlister hvordan sætter man dem fast

blackbird
blackbird
Postnr:
blackbird blackbird

Hej er der nogle der ved hvordant man sætter fodlister fast. Har gips vægge og mursten og slagge sten   Hvad bruger man til de forskellige vægge. Fodlisterne er hvid malet så ingen store huller    håber på hjælp da fodlisterne ligger og griner af mig 

På forhånd tak

Naveren
Naveren
Postnr: 5000
Naveren Naveren
Du slipper ikke for at bore for og bruge skruer og plugs eller lign. i dine mursten og slaggersten. I gips væggen kan du enten bruge en 4.5*60 og være heldig at ramme en lægte i bunden, eller låne en dykker pistol og skyde dem skråt i, skiftevis. Uanset hvad skal hullerne spartles og males 2 gange.
http://www.lyrk.dk
blackbird
blackbird
Postnr:
blackbird blackbird
Ja der røg det fede ved at købe dem malet.Så kan man lige så godt bruge de samme skruer og nogle forskellige plugs nogle til gips ,mursten og slaggesten . Det er almue lister samlinger er vel bare 45 grader og akrylfuge masse imellem. Tak for det hurtige svar

Naveren
Naveren
Postnr: 5000
Naveren Naveren
skær dem så de passer, så undgår du akrylfugen
http://www.lyrk.dk
grandoldman
grandoldman
Postnr: 5700
grandoldman grandoldman
ellers kan du lime dem fast til væggen med epoxy.. til væggen og ikke gulvet.
fordelen ved epoxylim er at det IKKE behøver at stå i spænd men bare hærde op.

**//**//**//**//**

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af  "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
Vindeby havn - Svendborg

akselj
akselj
Postnr: 8362
akselj akselj
Brug montagelim og støt listerne med noget tungt et par timer, så bliver de på plads uden huller.
Brixxx
Brixxx
Postnr: 4030
Brixxx Brixxx
Jeg vil også sige at du skal bruge en montage ekstra lim, og du kan evt bruge den fra Danalim,den ved jeg virker rigtig godt og den har vi brugt rigtig meget herhjemme til alle mulige ting !

Det eneste du skal være opmærksom på er at du sætter listen rigtig på første gang, for den kommer ikke af igen )
 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Aasted
Aasted
Postnr: 2990
Aasted Aasted
Ja montagelim, dog ikke den billigste fra Harald Nyborg.

Mine sidder med Dana montagelim og den bider sig hurtigt fast.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Men messingskruerne skal pudses jo! :o)
farfar
farfar
Postnr: 7913
farfar farfar
Er selv ved at lave dør-lysninger til 3 af husets terassedøre og bagefter er det alle vinduernes tur. Murene er pudsede murstensvægge så jeg valgte at købe en Tjep ST-50 beton dykkerpistol (den nye model hedder ST 15/50) der så nemt som ingenting banker sine hærdede specialsøm i både sten, puds og beton. Købte den  for 500 kroner på dba.dk og det regner jeg også med at få for den om en uge eller to når jeg sælger den igen - hvis jeg altså nænner at skille mig af med den ...

/bjørn

HHA
HHA
Postnr: 4000
HHA HHA

Jeg har limet mine færdig-malede mdf-fodlister fast til væggen med acryl-fugemasse, en klat pr. 20 cm. og de er ikke faldet af endnu.... 

mvh
Henrik.A

Metrik
Metrik
Postnr: 0000
Metrik Metrik
Jeg gør lidt som Henrik.A, men trykker en ubrudt streng af akryl-fugemasse på fodlistens øverste del og presser den så ind til væggen. Derved kommer der fugemasse ovenud, som så bare kan tørres af med en finger eller lignende. Limet og fuget i een arbejdsgang.
blackbird
blackbird
Postnr:
blackbird blackbird
tak for de mange svar, skød dem fast med søm, fugede sømhullerne og samlinger og hjørner med acryl fuge, det var samme farve så ingen maling i første omgang. Men på sigt så skal de males tror at acryl samler støv men ikke vigtigt lige nu

Brixxx
Brixxx
Postnr: 4030
Brixxx Brixxx
Acrylfugen bliver gul med tiden, så den skal have lidt maling når den tid kommer
 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Vil du være med? Log ind for at svare.