Vaskemaskine lugter brændt.

madmax
madmax
Postnr: 9850
madmax madmax

Hej. jeg har en Whirlpool vaskemaskine der er 3-4 måneder gammel, den er begynt at lugte af "brændt jern" eller som hvis man har slibet med en vinkelsliber i jern, jeg har kikket lidt ind i maskinen og har fundet ud af at det santsynligvis er når elmoteren er i drift, motoren er med kul, og jeg kan se at der udvikles bitte små gnister mellem kul og spole og jeg har ide om at det der der lugten opstår, er det normalt? og hvorfor begynder den først på at lugte efter flere måneders brug?

ps. der er massere af kul og de ser på ingen måde nedslite ud.

jenshøj
jenshøj
Postnr: 4800
jenshøj jenshøj
Nu er det godt nok et lav-det-selv forum, men hvis den kun er 3-4 måneder gammel, hvorfor lader du så ikke forhandleren kigge på det? Du har 6 måneders garanti, og det lyder ikke normalt, det du oplever.
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin
Skrevet af madmax på 17 nov 2011 10:23

Hej. jeg har en Whirlpool vaskemaskine der er 3-4 måneder gammel, den er begynt at lugte af "brændt jern" eller som hvis man har slibet med en vinkelsliber i jern, jeg har kikket lidt ind i maskinen og har fundet ud af at det santsynligvis er når elmoteren er i drift, motoren er med kul, og jeg kan se at der udvikles bitte små gnister mellem kul og spole og jeg har ide om at det der der lugten opstår, er det normalt? og hvorfor begynder den først på at lugte efter flere måneders brug?

ps. der er massere af kul og de ser på ingen måde nedslite ud.

Gnisterne fremkommer ved at kullene kortslutter to lameller på kommutatoren og er helt normalt, sålænge det ikke er store gnister. Er du sikker på, at du først nu har opdaget lugten. Det kan godt lugte en lille smule og skyldes, at der i lysbuen dannes en ganske lille ufarlig mængde ozon.

Hvis du tror, der er fejl på maskinen, skal du selvfølgelig tilkalde en servicemand, men husk at du selv skal betale, hvis der ingen fejl er på maskinen.

fase
madmax
madmax
Postnr: 9850
madmax madmax
 Jo jo de beslag er selvfølgelig fjernet, maskinen har jo også kørt som den skal i flere måneder, jeg har haft kontaktet Whirlpool og fået fat i en "tekniker" som nu mest lød som en 17 årig kontor elev  han rådførte sig med en der så prøvede at overbevise mig om at det er helt normalt vi blev enige om at jeg skulle se det lidt an, og kontakte dem igen hvis det fortsatte. så det gør vi så
hans2.hansen
hans2.hansen
Postnr: 5610
hans2.hansen hans2.hansen
det som lyde som 17 årig "teknikker"

så hville jeg putte kampesten i maskinen og vaske den i smadder
og købe en ny hås en anderkendt forhandler.
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal
Nu er det ikke sådan, at der kunne ligge et par søm eller bh-bøjler i klemme i tromlen?

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Vaskemaskine lugter
    Lav-Hus
  2. Vinkelsliber begynde at lugte og køre langsomt
    Værktøj og maskiner
  3. Kul.
    Lav-Hus
  4. Whirlpool vaskemaskine.
    Hårde hvidevarer
  5. Whirlpool vaskemaskine
    Hårde hvidevarer