Fuger badeværelse

Hej

  Jeg har for 10 måneder siden fået lavet et nyt badeværelse med fliser fra gulv til loft på alle vægge og selvfølgelig også på gulvet, i forbindelse med en større entreprise .

  Fliseopsætningen på væggene er blevet lavet om (af en anden murer, end ham der lavede det i første omgang), bla. fordi rigtigt mange af fliserne var "trykket ind" i et af hjørner, med det resultat at ... (ved ikke hvordan jeg skal beskrive det ) ..... ja det lignede nærmest et deformt vaskebræt ... desuden var fugerne mellem fliserne ikke fyldt lige meget "op". Vedhæfter et par billeder.

  Da vi havde fået det lavet om var det lidt bedre, men stadig noget lo.. . Igen er fliserne mange steder trykket ind i et af hjørnerne. Fliserne på væggene følger ikke længere forløbet i gulvet (samme flise blot i 2 forsk. farver). Fugerne er igen ikke fyldt ensartet op, og nu er der så også kommet det problem til at der en hel det steder er små huller (en anelse større end et knappenåls hoved).

  Jeg har nu i de mellemliggende måneder bokset frem og tilbage med Entrepenøren som bliver ved med at fastholde ... Citat: At det ikke kan laves anderledes, at jeg er for kritisk, at man ikke kan undgå disse små huller i fugerne

  Er der nogen der har en mening, så hører jeg det gerne ....

Hej   Jeg har for 10 måneder siden fået lavet... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Enig Aasted ... 
 .... men desværre er Entrepenøren "hans mand".

   Da der skulle indhentes tilbud på opgaven bad Top Danmark Ingeniøren om at stå for dette. Han indhenter så 2 "eksterne tilbud, og det 3. kommer så fra en tømrer som han plejer at samarbejde med (og som desuden har forestået en større om- og tilbygnings opgave på hans eget hus ... finder jeg ud af senere) ...og hvem vinder udbuddet??? Ingeniøren er nu fast samarbejdspartner med Top DK.  

   Heldigvis er det sådan at er det forsikringen der får indhentet tilbud på en opgave, så er det også som udgangspunkt forsikringen der er "bygherre"..... oplyser Forsikringsoplysningen i dag  
   Konklusionen  må derfor være at bliver der ikke rettet ind til højre, så må de tage over ...  
På en måde er Ingenøren inhabil i forhold til vudering af det udførte arbejde !
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej, Ingeniøren er ikke inhabil. Bestukket måske, men ikke inhabil.
Det er helt normalt at en rådgiver henter bud hjem og står for opgavens løsning. Det skal være den billigste entreprenør der vinder. Men det ligger dermed også i kortene, at der ofte skal spares og knibes udenom fra entreprenørens side.
Her er det så rådgiverens opgave at sørge for at aftalt kvalitet m.m. overholdes. Han skal kontrollere det udførte, og stå for at det bliver korrekt.
Det plejer at være det forsikringen betaler ham for at gøre.
Problemerne kommer hvis han så kender entreprenøren "lidt for godt", og dermed ikke holder ham fast på aftalerne.

Det helt store problem kommer så, hvis alt er betalt.

Jeg syntes du har været alt for tålmodig. Tag en snak med din forsikring, for nu må det være dem skal sørge for at alt bliver i orden.

I øvrigt: Uanset hvem der har spartlet væggen op, skal næste mand jo sørge for at grundlaget er i orden. Hvis ikke skal han, som jeg vist tidligere skrev, gøre opmærksom på det, så der kan laves nye aftaler, inden det er for sent.
Men her har man(d) vist ikke handlet med god vilje.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Rådgiveren er i dette tilfælde helt og aldeles forsikringsselskabets mand. Og formodentlig hyret på timebasis.
Og dermed bygherrens/forsikringskundens modpart - og ikke samarbejdspartner.
Om han er inhabil, småkorrupt eller bare et skvat betyder ikke så meget.

Hans formål er at varetage forsikringsselskabets interesser bedst muligt. Og en retssag over et par år eller tre er uden betydning. Forsikringsselskaber har tid nok og kan næsten kun vinde ved at "gå tiden ud"
Det gælder for alle medarbejdere i et forsikringsselskab kun om at IKKE at gøre noget forkert. Overhovedet ikke om at tage selvstændige beslutninger.

Og lige netop det skal spørger i dette tilfælde have sig for øje.
Hej

  I forbindelse med at jeg anmelder den "skade" på tilbygningen, laver jeg en aftale med forsikringen om at jeg kan hyre en lokal Ingeniør, og hvis det så viser sig at jeg har ret i de ting jeg mener er lavet forkert på tilbygningen, så betaler Top DK udgiften til rådgiveren ... altså er det oprindeligt mig der får ham ind over. 

   Ja han laver arbejdet på timebasis, og da han har afleveret sit tilsyns notat afregner han med forsikringen. Da forsikringen efterfølgende anerkander skaden, så hyrer DE han til at forestå renoveringsarbejdet ...  herefter er han så Top DK's mand

   hpox: Du har så evigt ret i det du skriver omkring forsikringens interesser mm. og det gælder ISÆR for Ejerskiftesager ... har jeg erfaret gennem godt 5 års kamp om div. sager. Alle sagsbehandlere i Ejerskifteafdelingen, er jurister, og de er altså "glatte som ål"  

   Nu går min næste bekymring så på at jeg pt. har endnu en STOR sag kørende (den 8. ejerskiftesag), som omhandler en 1.sal der af sælger er  totalrenoveret i 2002, og her er absolut INTET lavet som det burde være efter de på det tidspunkt gældende regler, bla. kan nævnes: Etageadskillelsen (BD30) er ikke ført ud til ydervæggene. Profilbrædderne 15mm (fra gulv til kip)er opsat med for stor sømafstand, og for stor bagvedliggende hulrum. Dampspærren er ikke fastgjort i hjørner, rundt om vinduer, rundt om hanebånd og i bunden af skunkene..... osv. osv.

   Efter at have bokset med Top DK i næsten et år, om hvorvidt der er tale om en "skade", så er vi nu nået dertil at forsikringen har sat Ingeniør på igen ... og ja det er den samme Ingeniør
   Ud over at han mangler beregning af dimensionering af et par "nye" hanebåndspær, så har jeg fået medhold i alle skadepunkter
   Nu er jeg så "bange" for at det  bliver til at vi skal have den samme Entreprenør på igen  
  

 Hilsen

  Jeanni
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hpox .... hvis du Googler : "Tolerancer" så finder du det fra Dansk Byggeri som du ikke kunne finde!!
ok, der ligger mere bag end jeg lige vidste. Men er det så ikke på tide at du får din egen advokat på alt det rod du efterhånden er udsat for.
Det lyder som mere end almindelige privatpersoner kan bokse med og komme helskindet ud af.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Hej igen Aasted

   Jeg har været i kontakt med 4 forsk. advokater, og hver gang koster det ml 2.500.- og 4.000.- + moms at få dem til at gennemlæse de ca. 20 sider jeg har udarbejdet og komme med en mundtlig vurdering af sagen         

 De siger samstemmende bla. at: 
   * Jeg ikke har mulighed for at "komme efter" sælger, så længe ejerskifteforsikringen dækker.
   * Jeg ikke kan "komme efter" ejerskifteforsikringen, så længe de dækker.
   * At jeg som udgangspunkt ikke kan forhindre at de bruger "egne" folk, til at udbedre skaderne.
   * At jeg når skaderne er opgjort fra forsikringens side, sandsynligvis kan føre og vinde en sag mod ham der har lavet Tilstandsrapporten.  Her er deres påstand at rappporten har været så mangelfuld at det ikke er acceptabelt. Desuden er de enige om at det jo aldrig er omkostningfrit for køber, at få lavet renoveringer i den størrelsesorden som vi er ude i her, fordi forsikringen jo kun dækker de "skaderamte" bygningsdele. 

      (Det betyder f.eks. at de er lige glade med at man står tilbage med et badevær. med de gamle fliser, som ikke kan fås mere, på 2 af væggene)
      

     Når det så er sagt så siger 3 ud af 4 af advokaterne, at de ikke vil tage en sådan sag med mindre at vi selv kan betale deres salær  ......  og det kan vi ikke.

    Slutteligt vil jeg give dig ret i at det er sindsygt hårdt at kæmpe med Ejerskifteforsikringen igennem så mange år, specielt fordi det er den skaderamte (forsikringstageren) der skal sandsynliggøre at der er tale om en skade, når man anmelder skaden!! Det er faktisk MEGET MEGET SVÆRT for lægmand når der som i dette tilfælde er tale om ulovligt udført arbejde i forhold til BR, og SBI anvisninger...

     Det koster dyrt psykisk..... og bestemt også på hjemmefronten

  Venlig Hilsen

      Jeanni
Citat:
Jeg har været i kontakt med 4 forsk. advokater, og hver gang koster det ml 2.500.- og 4.000.- + moms at få dem til at gennemlæse de ca. 20 sider jeg har udarbejdet og komme med en mundtlig vurdering af sagen

ktm: Altså en 12-16.000 kr. Kunne de penge have været brugt bedre, ved f.eks. at få skiftet de fliser af en kompetent murer?

Citat:
(Det betyder f.eks. at de er lige glade med at man står tilbage med et badevær. med de gamle fliser, som ikke kan fås mere, på 2 af væggene)

ktm: Det er ganske almindelig praksis i skadessager. Undertiden kan man pr. kulance opnå lidt mere, men ikke når først situationen er spidset til

Citat:
Når det så er sagt så siger 3 ud af 4 af advokaterne, at de ikke vil tage en sådan sag med mindre at vi selv kan betale deres salær ...... og det kan vi ikke.

ktm: Og grunden til at de siger sådan er, at de ikke selv tror på at kunne vinde sagen.

Citat:
Det koster dyrt psykisk..... og bestemt også på hjemmefronten

ktm: Det kender jeg rigtig meget godt.

Det er så let for mig og alle andre, som ikke har fingrene med i fadet, at sige til dig, at det er også ganske forfærdeligt og at du bare skal klø på med bål, ild og brand ogjegskalkommeefterdig!!
Men det er dig der sidder med de økonomiske og psykiske øretæver. Dem vil jeg og alle andre ikke betale for dig.

Jeg lærte efter alt, alt for mange års kampe med toldere, skattefolk og forsikringsselskaber, at de er de store, de har totalt ubegrænsede midler og ikke mindst tålmodighed, uanset hvor meget ret, man som borger/kunde ved man har.

For dem betyder mange års sagsbehandling intet overhovedet. De er som ansatte ikke personligt engagerede og de skal ikke selv have penge op af lommen, og skal organisationerne de arbejder i, endelig til lommerne, har de tjent så mangefold de småører ind, ved at trække så mange andre sager i langdrag og kører borgerne/kunderne trætte og i sænk, psykisk og økonomisk. Faktisk griner de ad os bag vor ryg.

Overvej om det virkelig er værd at kæmpe så voldsomt, som du giver udtryk for.
Jeg har i hvert tilfælde lagt min lyst til stridigheder med disse organisationer helt og fuldstændigt på hylden. Dertil er min restlevetid alt for kort, og jeg vil ikke mere pestilere min tilværelse med de tunge spekulationer.


Med venlig hilsen
ktm

 

hm tja, så har jeg kun et spørgsmål tilbage: hvem hjalp jer med at købe huset i første omgang?

Det lyder som om I har været rigtig uheldige, eller ikke haft god hjælp ved købet.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også