Danfoss Link HR indbygningsrelæ

Jeg har fået installeret Danfoss' Living Connect løsning med en CC og udskiftet termostaterne. Vil nu også have sat indbygningsrelæet HR til min cirkulationspumpe, så den kun er tændt når der reelt er behov for det.

Jeg havde håbet at indbygningsrelæet passede direkte i min indmuringsdåse, men relæet er et par milimeter for stort ;-(

Danfoss skriver selv at relæet "i henhold til gældende bestemmelser skal installeres i en godkendt indbygningsdåse".

Nogen forslag til løsning?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad mener du med at det er for stort i bredden eller i dybden

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
hm hm hvad med en opus indmurings dåse den er noget større

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Er ret sikker på, at det er den samme som denne:
http://www.zwave4u.com/products/en/Switches-and-Dimmers/Duwi-Z-Wave-Switch-Insert.html

Prøv at søge efter "Flush Mount Pattress Box". Giver f.eks. denne
http://www.scantecshop.co.uk/Outlets/Pattress-Box-1-gang-Flush/Plasterboard/prod_369.html

Alternativt vil jeg mene, at du kan bruge en hvilken som helst zwave switch.
Tak for jeres svar - og ikke mindst links.

Måske lidt off-topic, men ved nogen om switchen fra Duwi kan anvedes i Danfoss' system på lige fod med "deres egen"? Der er trods alt en prisforskel på DKK 350.
Z-wave er vel Z-wave, eller?
Annonce
Jeg vil tro, at et hvilket som helst zwave relæ kan anvendes. Bl.a. fordi Duwi har et plugin-modul, som præcis ligner Danfoss' PR relæ. Tror de to produkter er ens. Og tvivler meget stærkt på, at Danfoss har brugt penge på at udvikle noget specielt firmware til Duwi-dimserne, da de jo er en ren on/off-kontakt, der er brug for.

Men zwave er desværre ikke bare zwave. Zwave specificerer en måde, hvordan on/off kan laves på, så det virker på tværs af producenter. Men Danfoss kan have valgt at bruge den del at zwave, som giver mulighed for at lave en lukket løsning, som kun virker med deres egne produkter. Kan dog ikke se, hvorfor de skulle have valgt dette.

Silvan havde på et tidspunkt zwave plugin relæer (til at sætte i stikkontakten) til 100 kr. Du skal dog nok være meget heldig for at finde dem stadig. Men det kunne da være en billig måde at teste det på. Hvis det virker, ville jeg overveje et Fibaro relæ, som burde kunne ligges bag en alm. fuga stikkontakt (http://intelligent-hjem.dk/product.php?id_product=83)
Hej,

Relæerne fra Düwi virker ikke sammen med Danfoss Living, jeg har testet det......
Men lad min lige høre jeres mening om living, jeg har investeret i living connect og syntes ærlig talt at det virker som en betaprodukt - varmen svinger op og ned, i rum med flere radiatorer er der oftest kun en der er varm, har rigtig mange udfald på trods af at der er installeret en repeater.
Hvad er Jeres erfaring?

Vh

Claus
Hej

Devilink og Danfoss Link er det samme. Kig på devi.dk i produktkataloget under tilbehør. Der findes EURO dåse, forfra-dåse og underlag. Kan købes i div. el-forretninger på bl.a. på nettet (el-grossiten m.fl.).
Jeg har Link systemet der både styrer el-varmemåtter, vandbårne radiatorer, og udebelysningen, og jeg har ikke problemer med det - det spiller bare.
Mvh
Michael
Jeg genopliver lige en gammel tråd.
Hvordan tilslutter i HR relæet til CC. Jeg vil gerne styre elektrisk gulvvarme med en infrarød føler, men kan simpelthen ikke få begge enheder tilføjet til samme rum...
Hej Anders
Du skal lige forklare infrarød føler. Hvis du mener ICON IR rumføler kan den ikke bruges til el-gulvvarme. Kun vandbåren gulvvarme med Link HC gulvvarmemaster.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis