Hjemmelavede Odeur Old Pants?

PernilleVilladsen
PernilleVilladsen
Postnr: 6400
Hej kære mennesker!

Julen nærmer sig, og jeg har en dejlig kærste, der har forelsket sig dybt i disse bukser
http://www.asos.com/Odeur/Odeur-Old...&clr=Black

- De er ret specielle, men flotte og nogen af jer har måske set dem i Hella Joof's serie "Album" ?
I hvertfald er der jo ikke noget jeg hellere vil end at gøre ham glad med de her bukser, men jeg har bare ikke 1700 kr. til det, hvis han også skal have noget af alt det andet jeg har tænkt på, SÅ det er så her I kommer ind i billedet
Er der nogen, der har en idé om, hvor jeg kan få fat i et mønster til disse bukser, så jeg selv kan sy dem? Eller som måske har mod på at prøve selv at lave det?

Glæder mig til at høre fra jer!
Mange varme hilsner
Pernille
Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Nu er der jo ikke noget særligt udfordrende i de benklæder, der er jo hverken det en eller andet i dem. Reelt er det jo bare et par overdiminitionerede pyjamasbukser med lidt højere talje  påsyede lommer og bæltetampe.
Og ja jeg kan da godt lave dem det tager tre timer at lave sådan et par, min minutpris er kun 4,20 kr. + moms  excl. matrialer
PernilleVilladsen
PernilleVilladsen
Postnr: 6400
Tusind tak for tilbudder, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at sy dem selv - da det vil komme til at betyde lidt mere.
Hvad ville du skulle have for at lave et mønster til mig?
Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
400,00 kr.
Ja det er en høj pris, men et mønster tager tid at lave ! Når det kun et til en person, kunne de masse produkseres kommer prisen jo ned på de 50,00 kr. et mønster almindeligvis koster.
Men du kan sikkert selv lave et mønster ud fra et andet mønster. Find et mønster til et par pyjamas benklæder forhøj taljen med ca. 15 cm. og læg den ud til det dobbelte så taljen bliver tragt formet.  Så vidt jeg kan se er lommerne det der kaldes påsatte lommer og trenserne er der jo ikke noget særligt i at lave.
Lav det hele i staut i første omgang og sy det let sammen med meget lang stinglængde, så er det nemmere at sprætte op og ændre på.

At sy et par benklæder er faktisk ikke bare lige sådan let og lige til hos en skrædder, først tages kundens mål. Så laves et grundmønster som der opsyes en prøvemodel efter, kunden prøver grundmodellen og ud fra diverse rettelser laves det endelige mønster. Kunden kommer nu til anden prøvning hvor de sidste rettelser foretages og endelig opsyes benklæderne i de matrialer kunden ønsker.
Måske du nu forstår hvorfor det koster penge !

Og ja, jeg er uddandet skrædder.
Vil du være med? Log ind for at svare.