Sne slynge

Nu nærmer vinteren sig og belært af de sidste to år tænker jeg på at købe en sne slynge til at rydde 400m grusvej og gårdsplads, jeg har problemer med drivedannelse på en del af vejen.
Jeg kan se i tråd fra sidste vinter at der var en del der købte sne slynger, jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer.

Mvh

Søren Nørgaard

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du skal rydde 400 meter vej + gårdsplads, skal du have en kraftig sneslynge, ellers kommer du ingen vejne, hvis der virkelig kommer sne.
Jeg ville nu nok foretrække en traktor, til den opgave.

Jeg har selv en Canadianna (den hedder Stiga i dag)sneslynge, den tager 80 cm i bredden, og 60 cm i højden, men selv med en så rimelig stor sneslynge tager det tid at flytte sneen.

Den ser sådan her ud i dag, som Stiga

http://www.bahn-larsen.dk/produkt/s...81-hst.htm

mvh jens

 


 

Jeg bruger en ældre International, med et stort dozerblad bag på. Når der ligger jævn sne 40-70 cm køre jeg bare forlæns og den skraber sneen til side bag ved, er der driver osv. vender jeg dozer bladet, og bakker ind i det.

Det jeg ville frem til, var enlig. I det lange løb får du mere glæde af den løsning, frem for en sneslynge, der tager 40-80 cm i breden, og arbejder meget langsomt.

Mvh Thomas Hansen

Hvad med en 4 hjulstrækker istedet.

Tak for svar, jeg havde overvejet det med en traktor og jeg er nu ved at prøve at finde en traktor og et doserblad. Jeg kan oplyse at konen kører 4x4 mens jeg har en transporter med snekæder, hun har flere gange måttet rykke mig hjem.

Mvh

Søren Nørgaard


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis