Finanskrise???

Jeg forstår ikke at man siger at der er finanskrise, jeg er ved at indhente tilbud på isolering af et hus. Håndværkerne kommer da godt nok ud og besøger mig, men vender de tilbage med deres tilbud - næ nej… Så kan de da oplyse at de ikke magter opgaven!

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er sgu mystisk, for nogen måneder siden skulle jeg bruge en murer, ringede til 4 forskellige og de havde ventetid på mellem 5-14 uger, før de kunne komme og lave noget der tog omkring en dags tid.

Man kan godt undre sig over de siger der er så mange ledige i byggebranchen, så ansæt dem dog så i kan betjene jeres kunder lidt hurtigere..

Resultatet af 5-14 ugers ventetid var at jeg gjorde det selv, også er det man kan kalde krisen selvforskyldt...
Det er naturligvis uantageligt at firmaerne ikke kommer tilbage med en pris og en tid.
Det må være uhyre simpelt at regne et tilbud ud på lige den type arbejde.

Meeen du er nok ikke den eneste der har opserveret fyringssæsonens komme og finder ud af at der bør hulmursisoleres.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
den krise er ikke værer end man gør den til begynd bare og bygge om og renovere boligere og hvad der kan laves
håndværkere tøver lidt med at ansætte flere folk derfor den lange ventetid for kunderne
Ahh hold op, hvis man står med en håndværker og meldingen er: ikke noget problem, jeg sender et tilbud, så du har det i næste uge! Efterfølgende ”Radiotavshed”

Jeg bliver frustreret over den manglende kommunikation! Sorry, men det er ikke tilfredsstillende…
Jeg havde samme problem sidste år i forbindelse med en tilbygning på 83m2.

Flere entreprenører var ude og kigge og fik tegninger med, men ingen ting skete der. Og trods utallige henvendelser skete der stadig intet.

Det endte med at jeg hyrede et polsk firma og præcis to måneder efter første spadestik flyttede vi ind! Sådan

Min mor har lige fået tilbud fra en lokal maler. Hun skal have filset og malet 2 m2 murstensvæg på en repo til hendes 1. Sal, nedtaget 5 m2 træloft og spartlet og malet gipsloftet ovenover, malet 6 m2 væg fra lysegul til hvid og malet et par dørkarme der er hvide og skal males hvide igen. Pris for alt dette kr. 23.000,- + moms.

Behøver jeg sige at de ikke får opgaven?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu taler jeg ikke polsk, så tror det bliver en hindring. Der kommer for mange sprogmæssige forhindringer.
Om de kan vende tilbage er jeg heller ikke klar over.
Hehe. Det firma jeg benyttede var et jeg kendte i forvejen, da jeg kender en fire - fem stykker der har benyttede sig af dem ved større opgaver og været meget tilfreds. Kommunikationen foregik på engelsk og heldigvis er det en af mine stærke sider.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Uden at skulle mene noget i øvrigt om dansk/polsk arbejdskraft så hjælper det dig vel ikke ret meget at engelsk er en af dine stærke sider hvis det ikke også er det hos dine polske venner.
Ellers er i jo lige vidt :-)
Det burde ikke være nødvendigt at skulle ansætte en tolk for at få lavet isolering. Jeg forstår bare ikke at "branchen" bløder i pressen og i virkeligheden virker ligeglad.
Byggebranchen, herunder hulmursisoleringsbranchen, har lært meget af landbruget når det gælder om at beklage sig.
"Det kan være svært at bevare pessimismen" som landmændene siger når høsten slår alle rekorder.
Byggeriets brancheorganisationer mener det samme, men siger det ikke højt. Derimod har de gjort det til en kunstart at "lobbye" politikerne med alle mulige forslag til tilskudsordninger.
"For at opretholde beskæftigelsen" som det kaldes.

Reelt er problemet at konkurrencen i store dele af byggebranchen er meget svag. Alt for mange ineffektive og dårligt ledede byggefirmaer kan holde sig i live på tilskudsordninger og støtteordninger i øvrigt.
Der er simpelt hen alt for få konkurser i byggebranchen!
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også