Spots i udhæng

Dinex
Dinex
Postnr: 7100
Dinex Dinex

Hejsa...

Vi har netop overtaget hus, og overvejer nu at få smidt spots i udhænget, da jeg savner lys udenfor.

Skal jeg i den forbindelse bruge en "safe box" ved hver spot, eller er det ikke nødvendigt, når der ikke er isolering, eller andet i udhænget?

Jeg har også set at der findes et løsning med "indbygget" box, men der koster hver spot ca 200.-, og hvis der skal bruges 14 spots, løber det jo op...

På forhånd tak.

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Drop det.
Dit hus kommer til at ligne en billig udgave af Pallis Omrejsende Tivoli.
Deraf navnet tivolisering.
Det er jo ikke en søvnig parkeringsplads eller et industrilokalen - hvor "jævnt fordelt belysning af hensyn til arbejdsmiljø og sikkerhed er påkrævet" - du skal igang med.

Lav noget ordentlig lys - og sluk det efter brug. :o)
Wezio
Wezio
Postnr: 4040
Wezio Wezio
Du behøver ikke safebox eller andet fint. Jeg har selv lavet lys i udhænget på mit hus. Jeg købte 230v GU10 spots med 20w i hver. Jeg købte dem hos Malmbergs, tror de kostede 25 kr. Stk + pære. I dag kunne du passende smide LED pærer i...

Det er rigtig dejligt med lys rundt om huset. Mit er inddelt så det tænder i hver side for sig, når du går rundt derude. På en kontakt i vores tilbygning kan jeg tænde det hele, hvis det er det jeg ønsker.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio
Wezio
Postnr: 4040
Wezio Wezio
Du behøver ikke safebox eller andet fint. Jeg har selv lavet lys i udhænget på mit hus. Jeg købte 230v GU10 spots med 20w i hver. Jeg købte dem hos Malmbergs, tror de kostede 25 kr. Stk + pære. I dag kunne du passende smide LED pærer i...

Det er rigtig dejligt med lys rundt om huset. Mit er inddelt så det tænder i hver side for sig, når du går rundt derude. På en kontakt i vores tilbygning kan jeg tænde det hele, hvis det er det jeg ønsker.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. 230v spots i skråvæg
    Lav-Hus
  2. spots
    Belysning
  3. Transformer i safebox
    Lav-Hus
  4. 230v spots
    Lav-Hus
  5. Safebox spot
    Belysning