Skylle en Mariner 9.9 med en muffe.

Så kom skuden på land og motoren står i stativet.. 
Alle andre år har jeg skyllet motoren ved at stikke benet i en tønde eller et stor kar.
I år ville jeg så prøve med en muffe.

På med muffen og haveslangen på og så op for vandet.. Men det står vand ud alle steder ved muffen og det virker som om intet vand bliver presset op i selve benet og slet ikke op omkring i motoren??

Jeg prøvede forsigtigt at starte den (hvis man kan det forsigtigt) men den fik kun slået et par knald, fordi der er jo ingen lyddæmpning når skruen ikke er i vand.. 

Så ind efter en firkantet spand.. en lille balje under og skruen ned i vandet og så en slange i.. .

Motoren igang og så køre den varm og nu er den skyllet.. .

Men hvad gjorde jeg forkert med muffen - jeg kunne i hvert fald ikke få det til at virke.??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så kom skuden på land og motoren står i stativet..... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når  jeg tidligere vinter konserverede 2 takt motorer gjorde jeg det ved at lader motoren blive godt varm, lade den køre med ca halv kraft medens jeg hældte totakts olie ind i kaburator indsugningen til den druknede i olie.
Du må kunne gøre det samme Andy

Nogle bruger den metode, at de kommer rigtig meget olie i en slat benzin i tanken, og lader den køre på der, så det hele sovser godt til.

Andre sprøjter totaktsolie ind i indsugningen-



Jeg bruger noget Quiksilver konserveringsolie på spray (den skulle være særlig, konsaverende og penterende) det sprøjter man bare ind i kaburatoren, når har motoren er kørt lidt, så lader jeg den køre i tomgang, og sprøjter olien ind til motoren kvæles.
(sådan en dåse Quiksilver Storage Seal 355ml, holder i mange år til mit brug)

Uanset hvilken konsaveringsmetode, bør man vaske tændrørene, rene i benzin.
De kan blive ødelagt, hvis de sovser i olie i længere tid. (Det har jeg selv prøvet)

mvh jens


 

 


 

Jeg googlede lige Quiksilver Storage Seal og fandt denne

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Har altid brugt at konservere ved at sprøjte olie ind i karburator. Det har altid været 2 takt. Ved ikke lige hvor stort behovet er ved en firetakt motor, smøringen er jo som bekendt lidt anderledes. Men nogen skade gør det nok ikke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis