Latrinære betragtninger - En slags surt opstød.

Da vores gamle toilet for 3 år siden stod af, erhvervede vi et vandbesparende toilet (3 liter lille skyl og 6 liter stort skyl). Det er så smart at når der så er sager i kummen, kræver det minimum 2 skyl at få skidtet ud. Og toiletpapir med luft fanget under, bobber ivrigt rundt i kummen uden at forlade os uanset antallet af skyl. Sådanne små kurrer på tråden fortælles der aldrig om når disse sparetoiletters fortræffeligheder opremses... Summa summarum bruger det mere vand end et gammelt lokum. Den eneste fordel jeg kan opremse er at det ikke larmer så meget som når 12-15 liter styrter i kummen ved nattetide. Er jeg den eneste der i miljøhensynets navn er kommet til at bruge mere vand end før?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har 2 stk IFÖ, med 3 og 6 liters skyl, de skyller fint ud, hvis man bruget det store skyl.

På IFÖ kan man ændre, så der skylles med mere vand.(det har jeg dog ikke gjort)

mvh jens

 

Vi har også 2 stk IFÖ Cera - og det er da rigtigt at hvis man sviner med toiletpapiret skal der flere skyl til :-) ( jeg er selv hysterisk med at risikere for lidt papir ;-)

Et par skyl med 6l og kummen er fyldt op - og skyller ud efter ca.1 minut

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

der har været nogle billige tilbuds toiletter i harald nyborg eller jem og fix..
Vi fik et par af dem installeret på jobbet.. og det er rigtigt at selv et stor skyl har svært ved at skylle en tistår ud

Vores IFÖ herhjemme som skyller med 3 liter får skyllet som det skal..

Forskellen er at vandet i toilettet på arbejde, skyller L A N G S O M T og nærmest siver ned i kummen.. og herhjemme kommer det hele på en gang..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Brug af super blødt, flerlags toiletpapir, vanskeliggør også udskyldningen væsentligt....

mvh jens

Jeg købte i foråret et 2/4 Ifø, og jeg har ingen problemer. Du må have fået en mandagsmodel eller noget
Kan du have en vacumudlufter der er stoppet ?? Hvis du har sådan en sidder den for enden af faldstammen på loft, eller over tag..
Når du skyller ud, skal der jo også luft til, ellers går det meget langsomt.. Problemet er især hvis du har wc på første og i stuen.
Mvh Jan
Skrevet af helja på 18 nov 2011 16:49
Kan du have en vacumudlufter der er stoppet ?? Hvis du har sådan en sidder den for enden af faldstammen på loft, eller over tag..
Når du skyller ud, skal der jo også luft til, ellers går det meget langsomt.. Problemet er især hvis du har wc på første og i stuen.
Mvh Jan

Nej, sådan et system er det ikke. Desuden er det udelukkende selve tømningen af cisternen ned i kummen der er en langsommelig proces.
ok... så det er vandet fra cisternen ned i kummen der løber langsomt..
Lidt det samme problem: Når du skal have vandet til at løbe ud af cisternen skal der den samme mængde luft ind i cisternen, kan den ikke få luft, vil vandet løbe langsomt ud.. Prøv at se om du kan løsne noget på "toppen", så den kan få noget luft.. evt tage toppen af, prøve at skylle, og se om det er der problemet er ???
Håber jeg forstod den ret denne gang. :-)
Mvh Jan J
Skrevet af helja på 21 nov 2011 18:53
ok... så det er vandet fra cisternen ned i kummen der løber langsomt..
Lidt det samme problem: Når du skal have vandet til at løbe ud af cisternen skal der den samme mængde luft ind i cisternen, kan den ikke få luft, vil vandet løbe langsomt ud.. Prøv at se om du kan løsne noget på "toppen", så den kan få noget luft.. evt tage toppen af, prøve at skylle, og se om det er der problemet er ???
Håber jeg forstod den ret denne gang. :-)
Mvh Jan J

Har skyllet med låget afmonteret. Tror simpelthen afløbet fra cisternen er underdimensioneret, for den har gjort det fra dag et. 
Og det var sådan set ikke for at få problemet ordnet... For det regner jeg med kræver nyt wc... Det var mest for at høre om der var nogle lidelsesfæller derude... Men tak for hjælpsomheden alligevel:-)
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis