Male skabslåger/døre. Hvilken rulle/maling.

Hej alle sammen.

Skal til og "shine" køkkenet op en tur og skal i den anledning male skabslågerne. Men de er lakeret med en slags lak og dersom selvfølgelig slibes væk inden maling. Men hvad slags rulle skal jeg bruge, har hører at skumgummi ruller sku være ideelle til dette formål, er det korrekt og i så fald, hvilke. Maling skal jeg bruge og hvad slags grunder, har også læste at det er bedst at vi grunder. :-) 

Mvh Dennis 

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rigtige mænd bruger ikke grunder. :o)

Men du behøver da ikke at slibe lakken af, blot "rugøre" fladen med fint sandpapir - eller den hårde side af en almindelig køkkensvamp.

Skumruller er gode, men prøv dig lidt frem - de koster ikke alverden.

Type af grunder tør jeg ikke gætte på, bortset fra at jeg har en mistanke om at lige til køkkenlåger er alkydmaling på opløsningsmiddelbasis stadig langt den mest slidstærke.
Selv om jeg i øvrigt foretrækker vandbaseret maling.
Sagtens bruge almindelig vandig/pva grunder. Ikke noget problem. Handler kun om bundarbejdet. Når almindelig vandig/pva grunder og maling kan holde på et stue bord, kan det OGSÅ holde på køkken låger, hvilket i øvrigt er det vi altid maler låger med og giver aldrig problemer.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Oversættelse udbedes. :o)

Hvad kunne denne behandling præcist bestå i - i form af f.eks. Dyrup eller Flügger produkter.

"vandig/pva grunder og maling kan holde på et stue bord"

Jamen det kan du da godt få

-Slibe lågerne godt,- evt med en rystepudser.
-Vask med varmt vand og grundrens.
-Efter vask med rent vand for at få evt sæbe rester væk (sæberester = dårlig vedhæftning)
-Grund med en god grunder. Hvis der er risiko for gennemslag, ville jeg bruge sigmas spærrende træprimer og hvis ikke ville jeg evt bare bruge beckers snekeri slip.
-efter tørring, evt let slib for støvrester e.lign. Pletspartle evt huller, slib dem, pletgrund hvor der er spartlet
-Mal dem mindst med 2 gange med en god acrylemalje. (evt Beckers Snekeri finish) glans 40 eller 70 alt efter hvad man er til.
(-Gør evt dette før man skal på ferie e.lign så det får lov at hærde ordentligt igennem inden man tager dem i brug.)

Men fluggers og dyrups acrylemaljer er også ganske fine
Har selv lavet masser af dette, på netop den måde og fungere fint. Handler ganske enkelt om at gøre grundarbejdet ordentligt, og give det tid til at hærde ordentlig igennem.


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jamen det kan du da godt få

-Slibe lågerne godt,- evt med en rystepudser.
-Vask med varmt vand og grundrens.
-Efter vask med rent vand for at få evt sæbe rester væk (sæberester = dårlig vedhæftning)
-Grund med en god grunder. Hvis der er risiko for gennemslag, ville jeg bruge sigmas spærrende træprimer og hvis ikke ville jeg evt bare bruge beckers snekeri slip.
-efter tørring, evt let slib for støvrester e.lign. Pletspartle evt huller, slib dem, pletgrund hvor der er spartlet
-Mal dem mindst med 2 gange med en god acrylemalje. (evt Beckers Snekeri finish) glans 40 eller 70 alt efter hvad man er til.
(-Gør evt dette før man skal på ferie e.lign så det får lov at hærde ordentligt igennem inden man tager dem i brug.)

Men fluggers og dyrups acrylemaljer er også ganske fine
Har selv lavet masser af dette, på netop den måde og fungere fint. Handler ganske enkelt om at gøre grundarbejdet ordentligt, og give det tid til at hærde ordentlig igennem.


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jamen det kan du da godt få

-Slibe lågerne godt,- evt med en rystepudser.
-Vask med varmt vand og grundrens.
-Efter vask med rent vand for at få evt sæbe rester væk (sæberester = dårlig vedhæftning)
-Grund med en god grunder. Hvis der er risiko for gennemslag, ville jeg bruge sigmas spærrende træprimer og hvis ikke ville jeg evt bare bruge beckers snekeri slip.
-efter tørring, evt let slib for støvrester e.lign. Pletspartle evt huller, slib dem, pletgrund hvor der er spartlet
-Mal dem mindst med 2 gange med en god acrylemalje. (evt Beckers Snekeri finish) glans 40 eller 70 alt efter hvad man er til.
(-Gør evt dette før man skal på ferie e.lign så det får lov at hærde ordentligt igennem inden man tager dem i brug.)

Men fluggers og dyrups acrylemaljer er også ganske fine
Har selv lavet masser af dette, på netop den måde og fungere fint. Handler ganske enkelt om at gøre grundarbejdet ordentligt, og give det tid til at hærde ordentlig igennem.


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Takker for det indput.
Skal male køkkenlåger på et senere tidspunkt.
Slib let alt det, der skal males. Vask med grundrens og grund 2 gange med sigma træ primer; den hæfter rigtig godt. Efter det kan du færdigmale dine låger lige som du vil. Jeg vil anbefale Sigma Torno Satin i glans 30 eller 60.

Se produkterne her:
http://maleronline.dk/product/sigma-life-grundingsolie/
http://maleronline.dk/product/sigma-torno-satin/

Det skal være let at gøre det selv - køb billig maling
MalerPeter mon ikke trådstarter har malet sine låger. Det er en 2½ år gammel tråd...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Mon ikke peter skulle tage og kigge på sine spar % satser vs. vejl priser og få disse rettet, frem for at spamme flere år gamle tråde herinde med sine indlæg med link til egen hjemmeside.

Her lige de 2 af dine tilbud, men mon ikke hele hjemmesiden er lige misvisende, utroligt ingen har meldt det til forbrugerstyrelsen endnu, det er jo så misvisende at der vil ikke være tvivl om et påbud med det samme....

Vejl. udsalgspris kr369,00
Spar 70%
kr260,00

Hvis det faktisk var 70% jeg sparede så skulle varen kun koste 369 x 0.30 = 110,70,-
Så få rette prisen eller din % sats som kun er 29.5% og ikke 70%

Vejl. udsalgspris kr1.039,00
Spar 67%
kr695,00

Igen hvis det faktisk var 67% jeg  sparede så ville prisen være 1039 x 0.33 = 342,87
Men til 695,- er det kun 33% man sparer og ikke 67%

Så brug heller din tid på at få styr på dine priser inden forbrugerstyrelsen giver dig et påbud om det, og evt. bøde oveni, frem for at spamme disse gamle tråde.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også