Hvilke elradiatorer er "gode"

Hej alle,

Jeg skal løbende have skiftet mine elradiatorer ud i huset. Hvilke er "in" for tiden? Har hørt at der er lidt forskel på hvilken en man vælger mht. udnyttelsen af de kwh den bruger.

Og nej, det er ikke en mulighed at ligge gas og lignende ind. Jeg har varmepumpe og brændeovn, så det er kun til værelserne.

Har bare svært ved at finde noget ordentlig info omkring elradiatorer, så er lidt på bar bund.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Elradiatore udnytter energien ens, der er ikke noget at hente.
Men termostaten skal naturligvis virke, og styre temperaturen korekt.

Olieradiatore har den fordel, at de bedre kan tåle at være tildækkede, uden at skabe bål og brand.


mvh jens

Netop det med termostaten har jeg hørt gør en forskel. De gamle radiatorer skulle tænde og slukke lige på og hårdt, hvorimod nye skulle gøre det lidt mere flydende, hvilket skulle give en mere behagelig varme. Ved ikke om jeg er forkert på den, eller har misforstået noget.
De gamle og mange nye el radiatorer køre med bimetal termostat der regulerer som vinden blæser. Oliefyldte elradiatorer regulere for langsomt til fast montering men er gode til ekstra varmekilde. Er de gamle sat til med stikprop eller i en fast installation kører de 230v eller 400v. Er det en fast installation er der så ført kabler med rundt til styrring ?

mvh claus
Hvilke termostater skal man så gå efter?
De er fast installeret med 400 v mener jeg. Tror dog ikke der er til styring. Huset er fra 73.
kig på siemens comfort serie de har elektronisk termostat og temperatursænkning. Er du lidt mere nørd vælger du deres Unique serie der har flere muligheder for montering af styremoduler og fjerbetjening.

Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis