Problemer med telefon-linje

Nu er dette muligvis den forkerte del af forummet jeg placerer dette indlæg, men jeg håber at I alligevel kan give mig lidt hjælp:

Jeg er for et par måneder siden flyttet i lejlighed, i et almennyttigt boligselskab. Som alle andre moderne mennesker, har jeg self. brug for en interforbindelse, og bl.a. pga. af prisen prøvede jeg at bestille hos Fullrate. Desværre svarede de efter ca. en uge tilbage, at de ikke kun levere den ønskede den vare, da der "ikke er forbindelse til telefonstikket" (hvordan de så end kan se det, der var ikke noget tilsluttet stikket på tidspunkt). Jeg ringer så self. til dem for at høre om ikke de har mulighed for at sende en tekniker, og får den besked at det skulle TDC da fejlen formentlig lå på kablet med fordelerskab og mit MST (MonopolSkillePunkt, det sted hvor forbindelsen til dette offentlige net findes).
Jeg prøver så at kontakte TDC, og får at vide at det er Fullrate som skal sende eller bestille en tekniker. Hvis de nægter, så skal jeg selv få det ordnet, enten ved et ½ års abonnement eller ved at betale 1.500 kr. for at de sender en tekniker.

Og nu er det så at jeg spørger jer; hvem har ret, Fullrate eller TDC? Findes der evt. nogen form for klageinstanser jeg kan henvende mig til?

Lige et ekstra spørgsmål: Har nogen af jer oplevet noget tilsvarende hos andre leverandører? Har overvejet Telenor, men så længe der er fejl på linjen gider jeg ikke at skulle være "kastebold" mellem to firmaer.

På forhånd tak for hjælpen.


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mig bekendt er der tekniskertider hos TDC som de andre selskaber kan booke sig ind på.

Når nu Fullrate ikke mener de kan levere varen, eller måske ikke helt har styr på det i denne sag - tjaa, så ville jeg nok vælge alternativt.
Hvis nu TDC ejer nettet er det nok den hurtigste måde at få din opkobling til at fungere.

Har en af dine naboer ikke tådløst du kan hoppe på indtil du finder en løsning?

 

 

 

Skrevet af mulle03 på 21 okt 2011 07:40
Mig bekendt er der tekniskertider hos TDC som de andre selskaber kan booke sig ind på.

Når nu Fullrate ikke mener de kan levere varen, eller måske ikke helt har styr på det i denne sag - tjaa, så ville jeg nok vælge alternativt.
Hvis nu TDC ejer nettet er det nok den hurtigste måde at få din opkobling til at fungere.

Har en af dine naboer ikke tådløst du kan hoppe på indtil du finder en løsning?


At andre selskaber kan booke en tekniker hos TDC, var også det jeg havde fået af vide da jeg snakkede med TDC's support.

Jeg tror jeg vil prøve at afgive en bestilling til Telenor, og se om de er mere samarbejdsvillige. Jeg ønsker ikke at blive kunde hos TDC, synes simpelthen at deres priser er tyveri ved højlys, og selvom man tager deres "Play" i betragtning.

Ang. naboerne, så er der desværre ikke nogen som har trådløst; i øjeblikket er 7 ud af 10 i dette selskab pensionister, og jeg bor desværre midt blandt sådan en flok.
Jeg har derfor bidt i det sure bær og valgt indtil videre at benytte Oister's mobile bredbånd. Men jeg er ærligt talt godt træt af deres svingende hastigheder og begrænsningen på de 10 GB forbrug, ligesom at jeg nogen gange godt kunne bruge en fast IP.


 

Fullrate kan godt få en TDC teknikker ud, men det koster jo penge og jeg tror at det er der misforståelsen ligger. Hvis de har forstået at du ikke vil betale for en teknikker kan de jo ikke leverer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Dansk net kan du også overveje som alternativ til Telenor. De er også rimelige i prisen og har ok anmeldelser på trustpilot.
Skrevet af ulrik1983 på 21 okt 2011 07:12

Jeg prøver så at kontakte TDC, og får at vide at det er Fullrate som skal sende eller bestille en tekniker. Hvis de nægter, så skal jeg selv få det ordnet, enten ved et ½ års abonnement eller ved at betale 1.500 kr. for at de sender en tekniker.

Og nu er det så at jeg spørger jer; hvem har ret, Fullrate eller TDC? Findes der evt. nogen form for klageinstanser jeg kan henvende mig til?

Lige et ekstra spørgsmål: Har nogen af jer oplevet noget tilsvarende hos andre leverandører? Har overvejet Telenor, men så længe der er fejl på linjen gider jeg ikke at skulle være "kastebold" mellem to firmaer.

På forhånd tak for hjælpen.

Du spørger om, hvor du evt. kan klage. Vil du klage over, at du intet telefonabonnement har?

Den normale procedure er, at man overflyttet sit abonnement fra TDC, som ejer kobbernettet, til en anden udbyder. Men det kræver jo, at der er noget at overflytte. Så, som jeg ser det ud fra det du skriver, har TDC ret.
Er der ikke f.eks. fællesantenne med internet adgang i den bebyggelse, du bor i, som du kunne bruge.


 



 


fase
Annonce
Skrevet af S. fabrin på 23 okt 2011 07:56

Du spørger om, hvor du evt. kan klage. Vil du klage over, at du intet telefonabonnement har?

Den normale procedure er, at man overflyttet sit abonnement fra TDC, som ejer kobbernettet, til en anden udbyder. Men det kræver jo, at der er noget at overflytte. Så, som jeg ser det ud fra det du skriver, har TDC ret.
Er der ikke f.eks. fællesantenne med internet adgang i den bebyggelse, du bor i, som du kunne bruge.


 



 

Det jeg vil klage over, er at TDC tilsyneladende nægter at sende en tekniker ud for sørge at deres kobbernet ved min bolig er i orden. Mig bekendt har TDC pligt til at vedligeholde deres net OG lade det være åbent for konkurrenter.

Hvad din "normale procedure" angår, så kender jeg flere der har kunnet få etableret en internet-forbindelse på et eksisterende kabel UDEN at der allerede var telefon- eller internet-abonnement hos TDC eller andre.

Fællesantenne spørger du, tjooh, det var der tidligere, men i forb. med kommunal-reformen blev fællesantennen solgt til YouSee (som tidligere havde leveret signalet, men nu overtag hele nettet inkl. vedligehold), og deres priser synes jeg er "pebrede", for nu at sige det diplomatisk; navnlig fordi at det kun er ca. 1/3 af kanalerne i deres grundpakke jeg gider se, de øvrige kanaler jeg kunne tænke mig skal jeg så tilkøbe.


 

Jeg tror Fabrins forslag med fællesantennen gik på, om du kunne få internet af den vej - ikke hvad du kunne se af tv.

Men hvorfor betaler du ikke bare de 1500 kr for en teknikker? Hvis der er fejl på linjen, skal den jo repareres på en eller anden måde.
Skrevet af ulrik1983 på 23 okt 2011 13:57

Det jeg vil klage over, er at TDC tilsyneladende nægter at sende en tekniker ud for sørge at deres kobbernet ved min bolig er i orden. Mig bekendt har TDC pligt til at vedligeholde deres net OG lade det være åbent for konkurrenter.
Hvad din "normale procedure" angår, så kender jeg flere der har kunnet få etableret en internet-forbindelse på et eksisterende kabel UDEN at der allerede var telefon- eller internet-abonnement hos TDC eller andre.

Fællesantenne spørger du, tjooh, det var der tidligere, men i forb. med kommunal-reformen blev fællesantennen solgt til YouSee (som tidligere havde leveret signalet, men nu overtag hele nettet inkl. vedligehold), og deres priser synes jeg er "pebrede", for nu at sige det diplomatisk; navnlig fordi at det kun er ca. 1/3 af kanalerne i deres grundpakke jeg gider se, de øvrige kanaler jeg kunne tænke mig skal jeg så tilkøbe.


For nu at at tage fællesantennen først, så gik mit spørgsmål på om, der kunne oprettes internet adgang den vej. Programudvalget vil ikke kommentere af den simple grund, at jeg intet kender til det. Den kommentar Jenshøj skriver er rigtig opfattet af Jenshøj.

Angående din anke over at TDC ikke vil reparere din telefon tilslutning gratis, vil jeg sige, at når ledningen ikke bruges, hvorfor så reparere den (heller ikke TDC er et socialfilantropisk foretagende). Du bliver da nødt til på en eller anden måde, at give et bidrag til at få ledningen lavet. Man kunne forestille sig, at du tegnede et internet abonnement hos TDC i f.eks. 6 mdr. og derefter porterede til en anden udbyder.


 


 



 


 


fase
TDC skal leve op til forsyningspligten og opsætte en virkende telefonlinje hos dig, såfremt der er behov for det OG at din lejlighed er registreret som en selvstændig beboelsesenhed.

Det er leverandøren af ydelsen (i dette tilfælde Fullrate) der skal bestille en tekniker til at lave det. - Fullrate er i øvrigt ejet af TDC, så det burde være ligetil for dem..

/cs

Ulrik vil jo gerne klage over, at TDC ikke vil udbedre linjen. Et andet sted skriver han, at de gerne vil gøre det for 1500 kr. Kan ikke rigtig se, at de nægter at udbedre eller at holde nettet åbent for andre.

TDC har vel lov til at fakturere udgifterne til opsætning/reparation af telefonlinjen? Evt. gennem det firma, der har bestilt opsætningen? Må indrømme, jeg ikke helt ved hvordan det fungerer, men synes det er lidt underligt, hvis de skal gøre det gratis.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis