Miljø/Co2

I disse tider ,hvor alle taler om et rent miljø, samt skærpelse af Co2 udslip, er jeg kommet til at tænke på nogen ting!!!!
Vi eksporter vores øl og vand til vores naboland Tyskland, hvorefter flere hundrede biler i døgnet farer derned for at hente det hjem igen, da der er nogen penge at spare, se det må give et rent miljø??????
Når man så en skyfri solskinsdag går i haven, kan man stort set hele døgnet se striberne af kæmpestore jetfly/passagerfly. Her på Vestlolland kan man ofte se 8-10 striber fordelt på himlen af gangen, og hele tiden.
Så synes jeg ikke hele polimikken med et rent miljø og Co2 neutral hænger rigtig godt sammen!!!!
Hav en god weekend, det var bare et hjertesuk
Torben Fugl
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjae, jeg har også luret på den med at vi er så mange, der dyrker sporten med at hente bajere i Tyskland, hvad enten det kan svare sig eller ej, er det rene galematias.

Men den med flyene, må du næsten ikke nævne, idet det er en helligdom, du der rører ved.
Det er livsnødvendigt, at alle kommer på flyferie mindst 4-5 gange årligt, ellers dør man simpelthen! Og da Internetkonferencer ikke er opfundet, måske heller ikke telefoner og Skype, er det nødvendigt for alverdens forretningsfolk at rejse, hver gang man skal drøfte et eller andet med en kunde, leverandør eller samarbejdspartner. Det kan kun gøres på business class, på 6 stjernede hoteller og fødeindtag på restauranter med 3 michelinstjerner. Så må miljøet vige!! Det kan du da vel godt forstå??
Jeg tror da slet ikke på, at 80% af disse livsnødvendige rejser og ophold, har noget at gøre med at kunne gå rundt og virke vældig betydningsfuld og hygge sig på det off. eller firmaets regning! Nej da, føj for en grim tanke.

Jeg kan så også drage noget andet helligt tvivl. Hvorfor skal alle virksomheder partout ligge i København, så folk skal bruge 3-4 timer dagligt på at transportere sig fra Udkantsdanmark til arbejdet? Hvorfor kan man ikke lægge nogle virksomheder i Udkantsdanmark, der hvor folk bor? Så kunne man spare en masse milliarder på udbygning af veje og jernbaner, man kunne spare en masse brændstof til de enorme mængder biler, der hver dag fylder vejene op og spare en masse krudt på alle de vejarbejder der kommer af denne overbelægning på de mange veje til og fra f.eks. KBH og andre større byer.
Ja ja, jeg ved godt at det er dumt og ubegavet tankespin. Der er sikkert mange gode og kloge begrundelser for denne besynderlige adfærd, set med mine ubegavede øjne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Dejligt at høre, nogen forstod budskabet, og turde tage bladet fra munden. Det jeg mente, var at man taler så meget om miljø, og straks kommer man med bud (både den nye og den gamle regering) på hvordan man kommer problemet med forurening til livs. Man skynder sig at pålægge nogen ting nogen større afgifter, For det afhjælper problemerne, (eller gør det), men man har gjort noget, om ikke andet hjælper det på den slunkne statskasse, men har det nogen virkning på miljøet?????, Næh, tror jeg ikke,  men håber I alle har lyst til at kommentere KTM`s og mine synspunkter, eller er I dem, der bare tier og samtykker?????. Tænk på, der er kun os til at betale de (skjulte skatter, som med garanti ikke hjælper miljøet). I øvrigt må en bonde kalde sit landbrug økologisk, hvis han ikke har kunstgødet og sprøjtet i et år, hvis jeg har forstået min bondeven ret, men det tager iflg. undersøgelser 25 år, inden pesticider er nået ned til grundvandet, så jeg kan ikke helt se sammenhænget. Jeg er ikke sur, men jeg er skuffet. Lad os høre fra Jer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis