Pladespiller

Hej lav det selv folk

Det er sådan at jeg netop har købt min første vinyl plade, uden at jeg overhoved har en pladeafspiller.

Derfor vil jeg høre om I kan anbefale nogen pladeafspillere? Jeg har kigget lidt på nettet og kan ikke helt finde ud af det. Jeg har selv et rigtig god Ipod dock station jeg gerne vil slå den til eftersom lyden er så god fra den.

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har altid været meget tilfreds med Sony pladespillere, de skal dog have en forstærker for at kunne spille. Du kan i dag købe pladespillere der kan tilsluttes din pc. Det kan de ældre sådan set også men skal igennem en forstærker som mellemled for at virke.
Det sjoveste er nu med en pladespiller med forstærker, lyden er ikke som vore dages digitale lyd, det ville da også være synd.
Hej Håndværkeren

Når du siger: "Det sjoveste er nu med en pladespiller med forstærker, lyden er ikke som vore dages digitale lyd, det ville da også være synd."

Er det så en pladespiller med en indbygget forstærker eller pladespiller OG en forstærker?

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
En pladespiller giver aldrig den samme lyd uanset hvilken type det er med eller uden forstærker. Grundet det er en "nål" som læser pladens ujævnheder som bliver til lys, lidt som en CD bare de er mindre. Det er jo analog lyd, hvis du skal have en forstærker til en pladspiller skal du sikre dig den har en indgang der er ekstra forstærket ellers skal du købe en pladspiller med RDS mener jeg det hedder så den selv forforstærker lidt. Jeg har en denon fra hifiklubben den er jeg sku glad for og den har en lille forstærker selv, så jeg kan koble den til mit anlæg som en hver anden ting. Men husk man ikke køber LPer for lydkvaliteten, men mere for den stemning det er at sætte en LP på. Har mange af de bands jeg hører både på LP og CD, når jeg skal have noget til at kører er det CD mens hvis jeg vil sidde og lytte til musik bliver det LPen jeg hopper hen til.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

det bliver ren nostalgi at høre pladespiller med lidt knas i lyden
og kan høre overtoner i forhold til digital lyd.!
og ikke mindst er en ren fornøglse at lytte til.
Ja, der er nu noget ved at sætte en vinyler på pladespilleren......

Og så den fine teknik, der er på en pladespiller - jeg har en fin Inertia fra sidst i halvfjerdserne med en nål ( ortofon concorde ) med en pris, der kan købes flere moderne CD-afspillere for .

Men det er nu ligemeget - der er noget nostalgi i det - og jeg synes den fine teknik pynter på min reol .

Og så kan jeg jo også afspille mine gamle dyrt indkøbte vinylplader.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Det er pladespiller og forstærker, jeg er sikker på at du kan finde  mange fine brugte exemplare på DBA. Der kan du sikkert også finde et par ordentlige højtaler på størelse med et halvt pacelhus, du skal dog sikre dig at højtalere og forstærker passer sammen, gerne lidt større højtalere i wath en forstærkeren kan klare så slipper du for alt for stor en forvrængning.
Køb aldrig en bille usb pladespiller - jeg købte en for nogle år siden.. den fik aldrig spillet en plade... Jeg prøvede mange gange.. og så røg den i containeren - jeg ville ikke engang være bekendt at give den til spejdernes loppemarked. selv 20 kr for sådan en er røveri..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 06 okt 2011 22:00
Køb aldrig en bille usb pladespiller - jeg købte en for nogle år siden.. den fik aldrig spillet en plade... Jeg prøvede mange gange.. og så røg den i containeren - jeg ville ikke engang være bekendt at give den til spejdernes loppemarked. selv 20 kr for sådan en er røveri..

Helt enig.

Men en god pladespiller er dyr i dag - jeg er glad for jeg ikke lod mig overtale til at smide min ud da CD-erne holdt deres indtog i vores hjem .

Det er sådan en fætter her jeg købte da jeg var en stor knægt og gik meget op i det

Inertia med GST-1 Lustre arm.


Den kan stadig ses på auktion af og til.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Lige et par link til nogle muligheder:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/

http://fpn.dk/digitalt/lyd/article2019093.ece

Og så vil jeg anbefale dig at købe en bedre pick-up end den standardmonterede - ortofons concorde modeller er et godt valg.

http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=624

God fornøjelse med den dynamiske analoge vinyllyd :o)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis