Klippe kabel og samle det igen ?!

Jeg står og skal have sat et display op på væggen til Danfoss trådløs varmestyring og planen er, at displayet skal hænge på væggen uden synlige kabler og at kablet til strømforsyningen skal bores igennem væggen og tilsluttes en stikkontakt på den anden side, hvor der alligevel bare er et viktualierum.

Men strømforsyningen kan ikke skilles ad, og jeg vil helst undgå at bore et hul på størrelse med en tennisbold, for at få strømforsyningen igennem væggen.

Enheden skal blot forsynes med konstant strøm – den kan endda køre på 10 x AA batterier, men det er nok mest holdbart med strøm i længden.

Kan jeg uden videre kappe kablet og trække det gennem væggen, og så samle det igen med noget krympflex el lign ?!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det skulle der ikke være noget problem i.
Altså lederne skal jo loddes eller samles på anden måde og så krympefleks udenom
Man kan tilslutte et batterimodul i stedet for strømforsyningen... det virker ikke umiddelbart som om det kan skille det ad... jeg er bange for det brækker hvis jeg forsøger at løsne det. Har forsøgt lidt, men det sidder dælme fast !

Men jeg tror jeg har besluttet mig for at klippe kablet og så samle det igen.
Jeg er næsten 100% sikker på, at du ikke må tilslutte et elektrisk apparat der sidder i et rum, til en stikkontakt i et andet rum - og slet ikke hvis ledningen går igennem væggen.

Jeg kan ikke huske hvor jeg har læst det, men det er noget med at der så er tale om en slags fast installation.

Der er sikkert nogle der ved det mere præcist.

Spørgsmålet er så om det også gælder, når der kun løber svagstrøm igennem ledningen?
Jeg har talt med en elektrikker i dag og han sagde at det var i orden.
Jeg valgte derfor at klippe kablet og samle det igen og det virker upåklageligt... så problemet er løst
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis