Udspartling af trægulv

I forbindelse med renovering af et 100 år gammelt køkken, er alle gamle elementer hevet ned, og under det ene køkkenelement, viser det sig at trægulvet var pilråddent.

Der skal nye elementer op på samme sted, og gulvet skal males - derfor er det ikke nødvendigt at lægge helt nyt gulv. Vi har derfor fjernet de rådne planker, skåret en spånplade til så den passer i hullet, og fastgjort den til brædderne under plankegulvet.

Mit spørgsmål er så hvad man vil spartle kanten mellem spånplade og planker op med. Det passer ret godt, men der er et par millimeters "gaben"/hul.

Ville I bruge kemisk træ? Eller er området for stort til det?

Alle gode ideer modtages...

TAK
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spånplade!
Kunne I måske have fundet et gulvbræt af passende størrelse og lavet en ordentlig reparation.

Der e4r nemlig ikke noget galt ved at repatrere et gammelt gulv. Men en spånplade fremmer jo næppe boligens herlighedsværdi. :o)
Hvis det er en højde (tykkelsesforskel) vil jeg  ikke spartle men slibe det sammen. er det derimod en revne mellem gulv og spånplade vil jeg anbefale en fugelim.
 
Bostik
Sikaflex
Dana

 eller tilsvarende.

tveskæg

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også