Brændeovns kvalitet - Aduro vs. "gamle kendinger" ?

Hejsa

Vi står for at skal have købt en ny brændeovn og jeg har kigget meget rundt på markedet. Vi vil gerne have en ovn med glas i sidderne, og har fundet flere mærker som vi kan lide mht design osv.

Jeg vil dog sige at jeg undre mig over feks en Aduro 9(ofte set i Silvan og Bauhaus) kan købes til ~8999 på nettet, mens en tilsvarende Morsø, Heta osv osv koster 4-5000 mere mindst !

Jeg er som alle andre meget bekendt med kvalitet og pris princip og sammenhæng Så mon ikke også det gælder her ?

Eller vil vores vinterlige hygge fyring aldrig kunne slide den billigere Aduro kvalitet op ?

Den virker jo faktisk ret god når man står i butikken og hiver i dens dele - er det samme kvalitet bare produceret i det rette land og derfor prisen ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej "Konge".

Jeg kan ikke give en sammenligning, men fortælle om min erfaring med Aduro. Vi købte en Aduro 1 for 4 år siden. Den bliver brugt til hyggefyring, som du nævner, den er altså ikke ansvarlig for opvarming, men bliver alligevel brugt stort set dagligt i vinterhalvåret.
Er meget tilfreds, den er nem at fyre i og virker generelt gedigen. Det var en overraskelse for mig at den larmer en del, med susen fra luftindtaget, men det er min første ovn og måske er det bare sådan..

Alt i alt - udmærket tilfreds, ingen større klagepunkter.

vh Rasmus
Uden at kloge mig for meget på brændeovne så har Aduro det der styringshaløjsa som jeg tror dels er bekvemt og dels sikre en rigtig forbrænding.
Og den får du med for de 9000 kr. Som du nok kan handle ned i 8000 - eller få en gratis brændespand med i købet - hos din lokale brændeovnshandler.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis