glasfiber

jeg har en jolle hvor der er skruet en rustfri skinne under kølen flere steder er skuen gået igennem kan man støbe det ud med polyester med hærder men uden fibermåtter jeg kan ikke komme til
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Polyester uden måtte er ikke stærkt, nu kan jeg jo ikke se det, men hvis du vil støbe noget ud , så skal det være epoxy med et fyldstof.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Skal det forståes sådan, skruerne ikke længere kan bide fast, i glasfiberen?

Det problem havde jeg på en jolle engang, heldigvis var skruerne ikke så tykke, så jeg kunne klare det ved at sætte tykkere skruer i.
Det krævede at der lige skulle undersænkes lidt extra, i den rustfri skinne.

Jeg afmonterede skinnen, fik det hele renset godt af, så blev den lagt ned i en gang Sika fugemasse,  beregnet til under vandlinien, og skruet sammen igen.

mvh jens

 


 


 


 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
nej skruerne holder godt nok men de går igennem og er dermed utætte .der er ikke fyldt op i kølen så det er der jeg tænkte hvis jeg hælte noget der ned kunne det tætne
kan man bruge silicone

Fylde kølen op, indefra, så er det ikke silikone du skal bruge.
Kan du komme til at rengøre glasfiberen, og få det helt tørt først, så vil epoxy, med fyldstof være ok.

Men hvis det er fordi, der trænger vand ind ved skruerne, kan du skrue dem ud, og komme noget fugemasse i hullet, og så i med skruen igen.
Sikaflex-291 vil være velegnet
Mest effektivt, hvis du skruer skinnen helt af, og rengør derefter sætte den ned, i en gang Sikaflex-291, og giver skruer og huller en god gang også.


 



Kan du ikke sætte et billede ind.


 



mvh jens

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det var også min første tanke.. evt. købe nogle kortere skruer i samme tykkelse en et nummer tykkere.. Så kan du jo indefra se om der er nok sikaflex i hullet..

Hvis ikke du tager skinnen af bliver det klamp.. og utæt. Du skal stoppe vandet udefra og ikke indefra.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ok tusind tak
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også