Kloakmester

I forbindelse med en tilbygning, hvor der skal være to badeværelser, har jeg brug for en aut. kloakmester til at gennemse og godkende de nye kloakinstallationer. Vi bor i Brønshøj. 

Kontakt mig gerne hurtigt på 60 20 94 40, hvis du kan hjælpe.

/Jakob
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv Google min ven.

Det kan ikke slå fejl.

Gennemse og godkende - det lyder som noget værre noget.

At du måske selv fedter med tingene er en sag, men hvis en autoriseret kloakmester gennemgår og erklærer det færdigt som om han har udført arbejdet og indsender til kommunen snakker vi ikke længere kun autorisationsloven.

Har han lidt mangler i forvejen kan autorisationen ryge.

I får begge en politianmeldelse for overtrædelse af § 162 i straffeloven.

Hvis det forholder sig som jeg antager er du nu bedre klædt på til at træffe et valg

/Mulle

 

 

 

Hold da op en paragrafrytter. Jeg føler ikke behov for at fortælle dig forhistorien, men du drager forkerte konklusioner på et meget løst grundlag.

Når jeg læser dit oprindelige spørgsmål, kan jeg da godt forstå at mulle tænker, hvad han gør :-) Hvis han drager forkerte konklusioner, er det måske fordi det grundlag du har lagt i dit spørgsmål er meget spinkelt?

Nå, men for at hjælpe: Prøv de gule sider (www.dgs.dk) Der ser ud til at være masser af kloakmestre i Københavnsområdet.
Det er nærmest en ulempe at kende forhistorien før man drager nogen form for konklusion.

Enhver form for fakta kan ganske ødelægge en god historie!
Annonce
Du skriver:
"I forbindelse med en tilbygning, hvor der skal være to badeværelser, ..."

Det tolker jeg som at byggeriet ikke er opført endnu.

"har jeg brug for en aut. kloakmester til at gennemse og godkende de nye kloakinstallationer"

Det tolker jeg som at arbejdet skal udføres af en person der ikke har autorisation, den fornødne uddannelse eller lignende.


Hvis dette er fakta kan jeg på ingen måder se at en forhistorie kan ændre på noget som helst.


Var byggeriet nu opført og kloakarbejdet helt eller delvist udført var sagen en helt anden. Så stod du nok og manglede en kloakmester til at færdiggøre eller gennemgå en anden mands arbejde. Og det er en helt anden situation.

Nu har jeg uddybet hvorfor jeg ikke mener at jeg drager en konklusion på et løst grundlag. Jeg har blot oplyst dig om regelsættet og de konsekvenser der umiddelbart er. Forumet og dermed mit indlæg er ikke for at nedgøre eller svine til, men blot oplyse. Valget er jo dit.

Som afsluttende bemærkning, så er jeg ikke en paragrafrytter, men en kommunal lortearbejder.

Så er der trukket ud herfra ;-)

 

 

 

Tak for de venlige påmindelser. Har fornemmet, at kloakbranchen har sine primadonnaere.
Men for at afslutte denne misforståelse af et indlæg, er sagen at jeg har et næsten færdigt kloaksystem liggende, hvor kloakmesteren åbenbart ikke har tænkt sig at lave det færdigt. Han har åbenbart andre kunder og opgaver som er mere vigtige og det må jeg så bare vente på.
Så er vi over i det jeg betegner som en anden situation.

På sik.dk som er sikkerhedsstyrelsens hjemmeside og dem som er myndighed på området kan du finde via følgende link få en anden til at færdiggøre arbejdet.
http://www.sik.dk/Professionelle/Kloak/Faerdiggoerelser-af-arbejde-paa-kloak

Herinde kan du finde en kloakmester ud fra forskellige kritterier:
http://www.sik.dk/Professionelle/Kloak/Autorisation-som-kloakmester/Autorisationsregister

Lidt om konsekvenser ved dette valg (der er sikkert flere end dem jeg nævner):

Den nye kloakmester hæfter ikke for det allerede udførte arbejde - dvs. du har ikke nogen garanti hos ham.
Den nye kloakmester skal gennemgå det allerede udførte arbejde - det koster.
Den nye kloakmester er "tvunget" til at udbedre åbenlyse fejl.

De kloakmestre jeg jævnligt har kontakt med udføre et fornuftigt stykke arbejde. Nogle skal dog have læst reglerne højt :-) Men overordet set er det sjældent der er større problemer.

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis