Nye Danfoss termostater sammen med gammel rumtermostat?

Hej LDS

Jeg har i foråret købt et hus på 180m2 fra 1973 der har naturgas. Alle termostaterne på radiatorerne er de helt gamle manuelle modeller og der sidder en rumtermostat i vores gang, hvilket jeg syntes er et mærkeligt sted.

Anlæg: Bosch ZSR18-2 ame
Rumtermostat: Junckers TRQ 21 (som jeg kan se i manualen er beregnet til 80m2..)

Min tanke var så at købe nogle af de nye Danfoss Living ECO termostater til alle radiatorerne, så jeg måske kan spare lidt på forbruget da jeg blandt andet også har en brændeovn i stuen.

Jeg har undersøgt radiator ventilerne og det er så vidt jeg kan se RA-N, så de skulle være ok til de nye termostater.

Det jeg er i tvivl om er hvordan jeg skal få den satans gamle TRQ 21 rum termostat til at spille sammen med de nye termostater? og er det overhovedet muligt? Den er jo forbundet direkte til selve gasfyret, så jeg tænker den har indflydelse på hvor meget varme der produceres? Kunne jeg måske bare sætte den til konstant dagsdrift dvs. slå alt fra vedr. nat drift og så lade Danfoss termostaterne på radiatorerne styre varmen?

Aller helst ville jeg egentlig gerne væk fra den gamle rumtermostat, da den "larmer" eller rettere uret der tikker er drøn irriterende om aftenen når der er stille i huset 


Håber der er nogen der kan guide mig lidt.


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lyngtoft,

Living Eco er en standalone termostat og du kan godt skifte dine gamle termostater ud med den model på din RA-N ventil. Standalone betyder at du kan programmere Living Eco til at indeholde ugeprogrammer (eller bruge dem der er med som default) så kan du få den til at sænke temperaturen eksempelvis om natten... Men... Du kan ikke kommunikere med Living Eco med din nuværende rum termostat, kan du få dit gasfyr til at køre efter behovsstyring? Det ville nok være optimalt hvis du vælger Living Eco og så lade Eco styre reguleringen af rummet. :-)

Håber det hjalp lidt..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis