Efterfyldning af MIT varmesystem

Hej folket..

Jeg har lige fået hus og har det her gamle varmesystem.. men kan hører det mangler vand, men har ingen anelse om hvordan søren man lige gør og hvilket haner man skal dreje på..

Så håber der er nogle der kan hjælpe mig..

Hilsen Allan
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej
Har haft et anlæg der meget ligner dit. Det er lidt svært at se rørene bag på kedlen, men jeg er sikker på der i bunden af kedlen eller rørsystemet er en påfyldningsstuts hvorpå du blot skal tilkoble en vandslange og så ellers fylde på til manometret viser det rigtige tryk som jeg ikke ved hvad skal være på dit fyr. På mit er det 2 bar, og vi har et et-plans hus.

Erik

Ja helt sikkert, der må være en hane, forneden sikkert bag på fyret.

Det ser ud som, du har åben expantion, så sidder der en beholder, oppe på loftet, når du fylder vand på, kommer det ud af et overløbsrør, når beholderen er fuld.
Så trykket skal ikke være så højt, er der ikke en rød streg på manometeret på fyret?

mvh jens


 

Jamen den tab havde jeg godt nok set, men den ligner en der ikke har været en vandslange på nogen sinde.. Men du snakker noget om et manometret, det kan jeg godt nok ikke finde, det eneste jeg har er hvor højt temperaturen er i kedlen..

Men ellers tak for den store hjælp..

Manometeret sidder ofte oven på fyret, i nærheden at termostaten, men det er ikke sikkert der er et.

I prinsippet kan du jo efterfylde fylde vand, hvorsomhelst på systemet, ved en radiator eks.

mvh jens

Du har en åben beholder og hvis jeg ikke husker rigtigt sidder der en vent. foran din kedel og så er der en hane ved din varmvandbeholder, forbind de 2 med en slange og hæld på til der løber vand ud af det rør der bag kedel bag pumpen(fastmont. på væg)
Husk at slukke pumpe og fyr, så du kan redde den, hvis der skulle gå noget galt.
Det er meget normalt der ikke er manometer på åben beholder.

it is better to burn out than to fade away
Det er noget gammelt skidt du har og jeg ville overveje nyt. Du spare ca. 30% på gas ved at skifte til en kondencerende kedel

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis