puch maxi kunne trække , nu kan den ikke efter der er kommet ny cylinder udstødning udstødning ?

hej LSD , jeg er den efterhånden ulykkelige ejer af en puch maxi k fra 78 tror jeg det er. da jeg overtog den havde den et rimeligt ringe optræk. Jeg fik at vide at det var kompressionen den var gal med , og købte derfor nyt topstykke cylinder stemple + ringe . dette blev den imidlertid forringet af , så hvad kan der være galt ? før kørte den 35-38 kmt  standart , nu skal jeg være heldig hvis den køre 10 kmt.

jeg har desuden købt ny svømmer , nye pakninger og skiftet de pakninger, der sider ved cylinder topstykke udstødning samt indsugning og dem i karburatoren. har læst mig til at det kan være tændingspunktet eller platinerne den er gal med , så vil forsøge at fixe det imorgen , men hvis det ikke virker er jeg på bar bund . Læste også at hvis den kommer op i omdrejninger når der ikke er belastning på kunne det være noget med koblingen , men den kommer ikke op i omdrejninger selv uden belastning.

kan jeg havde vent stemplet forkert ? jeg har vendt pilen ned ad altså mod jorden eller udstødningens porten .

ah ja der er også kommet sprit ny udstødning på så den er ikke sodet til eller kokset til . den kunne jo køre før .

kom lige i tanke om at luft filteret er temmlig beskidt og gevindet til luft skruen er gået så den har ikke nogen skrue , men den står stadig i tomgang selv om den burde gå ud .. hjæp hjælp, har  brug for mit transport middel til hf studiet , løber snart tør for buskort

håber i kan hjælpe , mvh Sebastian  

virk nu gamle møg spand

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja stemplet vender rigtigt. i køreselsretning. pilen fremad nedad.
mod udblæsningsporten.
er der god kompresion i cylinderen.

der er en ting du ikke har nævnt benzin tilførsel.!
har du renset benzin "systemmet" (fra benzinhanen til kaburatoren)
renset benzinfiltrene. og renset hullet i bensin "proppen"
på tanken.

og geving den skal laves så luftfiltert sidder ordenligt.

og platinsættet den skal have et gap på 0.40 mm.
tændrøret 0.40 mm. tændings tidspunktet er på 1 mm. før top.
er udstødning er af den original type.!

det er rigtig nok når den er rigtig tilkøret så "køre" den i mellem 32 til 38 kmt.
i lovligt stand.!
pas godt på "dyret"

der køre ikke så mange af dem i original stand.

hej tak for dit svar , knallerten er desværre ikke i original stand , mange dele er blevet skifte igennem tiden , jeg bruger den som transport middel og intet andet . udstødningen er en som er lavet til Puch , men er vist ikke neddroslet , resten der sider på er standart dele . Benzin systemet har jeg ikke fået kigget på da tanken er fuld , så går ud fra at det vil fosse ud hvis jeg hiver benzin hanen af , har ikke lige en dunk til rådighed pt. Dog vil jeg sige at den for rigeligt benzin , den starter uden de store problemer og den kørte også uden, inden at jeg skiftede cylinder topstykke og stemple . Syntes bare at det er mærkeligt at den kan stå i tomgang uden luftskrue /tomgangs skrue . Da den kørte fandt jeg ud af at bundpakningen manglede på cylinderen , nu hvor der er nyt udstyr og alle pakninger vil den bare ikke trække, før havde den kun problemer med bakker , nu har den problemer på lige strækninger ...

virk nu gamle møg spand

hvor har du købt cylindersættet.!

du skal huske bundpakning og toppakning. på cylinderen.

kommer der knister på tændrøret.!
hvis det er det. så kan du justere tændingstidspunktet.

apropos. hvor meget slup er mellem cylinder og stemplet.
har du husket stempelringe.!!!
Det er lidt svært at spore når du har ændret så mange ting på en gang.

En mulighed kan være at du ik har fået sat armen på "chokerpladen" eller hvad den heeder i kaburatoren, så den er faldet ned, helt elleer delvist. Dvs så får den ikke luft nok. Pil luftfilteret af, og kig bagind i kaburatoren og se om hullet er helt åbent, eller om pladen hænger lidt.
Er cylinderen tæt? Hvis ikke lyder det som en den hvisler lidt når du lytter ved cylinderen, imen den er i gang.

Kan godt være tændingen der skal stilles, men det er lidt svært at forklare hvordan man gør.

Mvh Jan
jancar.

hvis det er en af de gamle dellorto kaburator.!

hvis det er "protuna udsødning" du har. så er det bedre at købe
"original udstødning" til "dyret".! den skal være afstemt til motoren.
Annonce

har du undersøgt om den får falsk luft.?

købt cylinder og topstykke og stemple igennem thansen , da det var det eneste jeg kunne finde . udstødningen er en orginal puch model, men den er fra protuna. Alle pakninger er sat i og den er tæt . der er sat nye stemple ringe i . Ved ikke hvad der menes med "slup" . Har kigget ned igennem indsugningen og stemplet går ikke forbi hullet , men stopper omkring den øverste ring på stemplet . der er gnist på tændrøret , tændingen virkede fint med det gamle cylindersæt og da var der også en protuna udstødning på, bare en af de der der lyser langt væk af tuning har også nyt tændrør , den gamle cylinder ser også ud til at være en thansen model , begge er identiske så forstår det ikke rigtigt . gevindet er røget til den skrue om sider ved siden af tipperen , fik at vide jeg skal have ny karburator evt også nyt luft filter. tænkte på at købe et nyt stemple der er lidt mindre i længden altså så benzinen kan komme ordenligt ned i kammeret .

til sidst vil jeg nævne det er en puch maxi den hvor tanken sider inde i stellet en K model og karburatoren er en bing.
takker for hjælpen igen Seb

virk nu gamle møg spand

okay.

K model er en af de gode. de er ikke til at slide op.!
hvis den hade originale dele
og passe godt på den.

alu cylinder på "cylinderforing" var den hårdforkrummet. så hård
at en jernfil (sletfil) hade svært ved at bide i godset
med et forsigtigt strøg på kanten.!

"slup" det er hvor meget luft i mellem stempel og cylinderforing.
og kan måles med søgerblad. omkring 0.15 mm.!
så den har lidt plads til at udvide sig uden at den setter sig.!

du kan kigge ind til www.puchklub.dk eller www.scootergrisen.dk

eller puch relaterede sidder. der hvor stempel højden oplyses.!

det er bare sådan en billig svend fra thansen 699- for et komplet sæt. har købt ny karburator idag stadig ingen forskel. så tror squ at det er noget med sving koblingen eller sådan noget juks , den står i fin tomgang lyder rigtig og tager gas når man drejer på håndtaget , men den vil bare ikke flytte sig det mindste.

stemple og cylinder passer sammen så de har det rigtig "slup" prøvede at sætte mine gamle dele på igen for at se og den trækker stadig ikke , undtagen det gamle stemple de lod jeg ligge . Kom til at tænke på om det kan være det ..det gamle og det nye stemple er identiske, men kom til at ridse det lidt på den ene side da jeg skulle bakse med de forbandede låse ringe til tvær pinden imellem stemple og krumtap armen det er meget små ridser lavet af låseringen da den ikke ville ind i hullet ??

virk nu gamle møg spand

Ser ud til at jeg har klokket royalt idet , prøvede at starte den idag , det ville den ikke , så stod jeg og sparkede på kickstarteren indtil at den pludselig holdt op med at gi modstand. Da jeg så havde fået nok ville jeg sætte den ind i garagen igen men så ville baghjulet ikke køre rundt mere...kort sagt det har sat sig fast . kan det betyde at stemplet har sat sig fast inden i cylinderen lige pludseligt ? og vil det sige at jeg skal købe en ny igen eller kan den måske reddes da motoren ikke har været i gang?

virk nu gamle møg spand

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis