Efter fliselim er banket ned.

Hej
Jeg er i gang med at renovere køkken, og har banket fliser + fliselim af. Nu er der større og mindre huller som skal spartles ud. Men jeg tænke om, nu hvor væggen der skal spartles på er så støvet, om der er noget man skal gøre inden man begynder, eller om spartlen sagtens kan hænge ved det tørre puds?
Hilsen Susanne

 

Man kan hvad man vil!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forankringsgrunder, det binder støvet og sørger for at underlaget ikke suger så spartlen helt tør.

Jeg ville nok trække en gang gipspuds på, frem for at spartle det op.
Tænkte jeg det ikke nok. Tak for svar, rart med et hurtigt et
Jeg kigger efter gipspuds, men kan det tage det hele? Har læst mig frem til at det er forskelligt hvad man skal bruge, det kommer an på dybten af hullerne?
Det skal lige siges at der ikke skal nye fliser op, ej heller tapet, så det skal se nogenlunde ud, da det skal males efterfølgende..

 

Man kan hvad man vil!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, men mindre det er meget store huller.

Og den kan faktisk glittes så den er helt glat, så er ikke noget problem at lave flot finish med det også.
Ok! Der er nogle ret store huller hvor pudset er faldet af helt ind til murstene! Så der skal nok bygges lidt op af flere omgange måske, men gipspuds it is! Tak for hjælpen

 

Man kan hvad man vil!

Hvis det kun er en 10-12mm puds er det ikke et problem.
Mener det kan lægges på i lag op til 20mm, står på posen...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Fint. Det er meget rart at vide hvad jeg skal gå efter, for de der arbejder i byggemarkeder ved ikke en fis, selvom de vejleder (somregl forkert)

 

Man kan hvad man vil!

Ja, man skal hellere læse vejledningen til den vare man køber, end at følge den medarbejders vejledningen omkring hvordan produktet skal anvendes...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også