Opsamler på græsslåmaskine samler ikke op ?

Hvad er det dog jeg gør galt - jeg har faktisk haft bøvl med den hele sommeren fordi det er ret besværligt at skulle rive hele græsplanen efter man har slået græs.

Er der nogen der kan give mig et hint til hvad der er der går galt for mig ?

Reile
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der fri pasage gennem hullet til opsamleren?

På min er der hullet net i opsamleren kunne forstille mig at den vil være genstridig hvis der ikke er ventilation igennem opsamleren ?

Du kan tage et par billeder af det hele og ligge herind så kan det være nogen kan se hvad der er galt.

I am so full of it.....

Passagen til opsamleren burde ikke være problemet :-) Naboen sagde at det kunne være det, hvorefter jeg gav den en ordentlig tur med en børste og skrabte alt gammelt græs væk....
Den samler også noget op - bare kun 10 % af det jeg klipper af.... Resten smider den bare ud til siden :-(

Jeg må lige få taget nogle billeder.... Det var da en super idé... Tak for det :-)
Hvis den ligner min forhenværende model, så var langt vådt græs "dræberen" - jeg havde altid en pind med rundt og ragede den fri efter behov.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Er det muligvis fordi den også kan køre med side udkast ? Hvis ja, så skal alle udgange du ikke vil bruge, være lukket med de medfølgende dæksler.

Hvis ikke, så er kniven måske konstrueret til bioklip, disse knive kan have svært ved at smide græsset ud, da de laver en opad gående luft strøm. for at "cirkulere" luften/græsset.

Mvh Thomas Hansen

"Ud af siden" !

Tror det må være der vi har årsagen ;-)

Hvis der er åbent ud til siden ryger græsset ud den vej, der skal være lukket. På min maskine er der et låg, hvis jeg fjerner låget kaster den lagt det meste ud af siden med mindre jeg også fjerne græs opsamleren så ryger alt ud gemmen sideudkast.


I am so full of it.....

Tak for alle jeres gode forslag :-)
Alle "udgange" til siden er lukket. Jeg har også et låg på siden som sidder der lige så pænt.
Jeg kører dog med en rimelig høj indstilling fordi min græsplan er mere mos-plæne (jeg er i gang med at bekæmpe) end den egentlig er græsplane :-( Kan det være derfor at græsset kan blive kastet ud indunder ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis